ΑρχικήΑνακοινώσειςΚαι η φροντιστηριακή αλυσίδα «Ακάδημος» στο χορό της εργοδοτικής παρανομίας για την...

Και η φροντιστηριακή αλυσίδα «Ακάδημος» στο χορό της εργοδοτικής παρανομίας για την παράνομη διδακτική ώρα 60 λεπτών, με τα αρμόδια Υπουργεία Εργασίας και Παιδείας να σφυρίζουν αδιάφορα!

- Advertisement -spot_img

Η εσκεμμένη ανοχή της πολιτείας στην εργοδοτική παρανομία οδηγεί μοιραία στη γιγάντωσή της. Μετά την αλυσίδα «Διακρότημα» που εφαρμόζει (και διαφημίζει ανερυθρίαστα) τη διδακτική ώρα των 60 λεπτών, πληροφορηθήκαμε από θρασύτατη ανάρτηση στο διαδίκτυο ότι το νόμο παραβιάζει ωμά και η φροντιστηριακή αλυσίδα «Ακάδημος».

Και γιατί να μην το πράξει, άραγε; Η ΟΙΕΛΕ είχε καταγγείλει εδώ και 3,5 (!!) χρόνια ότι το Διακρότημα καταπατά το νόμο και εφαρμόζει 60λεπτη διδακτική ώρα. Για ποιο λόγο οι υπόλοιποι μεγαλοεργοδότες του χώρου να μην πράξουν το ίδιο μεγιστοποιώντας τα κέρδη τους και καταληστεύοντας τα δημόσια ταμεία εις βάρος του υγιούς ανταγωνισμού, των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, αλλά και της ποιότητας της διδασκαλίας; Παρά το γεγονός ότι για την περίπτωση του Διακροτήματος απευθυνθήκαμε τόσο στο Υπουργείο Παιδείας όσο και στην ίδια τη Γ.Γ. του Υπουργείου Εργασίας κ. Στρατινάκη (που είχε δεσμευτεί ότι «θα εξετάσει το ζήτημα»), τίποτε δεν έγινε.

  • Τι προβλέπει ο νόμος;

Σύμφωνα με το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει:

«Η διδακτική ώρα για τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών αντιστοιχεί σε χρονική διάρκεια σαράντα πέντε (45) λεπτών της ώρας».

  • Για ποιο λόγο την παραβιάζουν οι εργοδότες;

Με τον τρόπο αυτό οι εργοδότες κερδίζουν για κάθε ώρα 15 διδακτικά λεπτά για τα οποία δεν καταβάλουν αποδοχές και ασφαλιστικές εισφορές, καθώς μετατρέπουν τη διδακτική ώρα παρανόμως σε 60λεπτη. Αν υπολογιστεί ότι χονδρικά οι ώρες λειτουργίας των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών είναι 7 ημερησίως (από τις 3 έως τις 10), αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα κέρδη των ιδιοκτητών και οι ταυτόχρονες απώλειες εργαζόμενων και δημόσιων ταμείων ανέρχονται μηνιαίως σε εκατομμύρια ευρώ! Ταυτόχρονα πλήττονται και οι (όχι πολλοί…) επιχειρηματίες που τηρούν τη νομιμότητα με αποτέλεσμα να ναρκοθετείται ο υγιής ανταγωνισμός.

Η ΟΙΕΛΕ θα επιχειρήσει να ενημερώσει εκ νέου τις αρχές της πολιτείας. Όταν όμως, σε κάποιες περιπτώσεις, επιχειρηματίες και θεσμοί της πολιτείας «συγκυβερνούν», τότε ο μόνος δρόμος είναι αυτός της δικαιοσύνης. Τόσο κατά των επιχειρηματιών, όσο και κατά των δημόσιων λειτουργών που «ποιούν την νήσσαν».

Οι νόμοι που δεν εφαρμόζονται στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης

Δεν είναι όμως μόνο ο νόμος της 45λεπτης διδακτικής ώρας που δεν εφαρμόζεται στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Σε ανακοίνωσή μας το 2022 είχαμε κάνει ένα «αφιέρωμα» σε περιπτώσεις σημαντικών νομοθετημάτων που, αν και έχουν ψηφιστεί στην ελληνική Βουλή, δεν εφαρμόζονται. Για ποιο λόγο; Διότι η χώρα είναι ένα ατέλειωτο Φαρ Ουέστ που κάθε ισχυρός, είτε επιχειρηματίας, είτε συντεχνία, μπορεί να επιβάλει το δίκαιό του εις βάρος του δημόσιου συμφέροντος.

1η περίπτωση – Νόμος 4415/2016, άρθρο 30 (διάταξη για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών)

 

Μια από τις σημαντικότερες διατάξεις του Ν. 4415/2016 (γνωστού στην ιδιωτική εκπαίδευση και ως «Νόμου Φίλη»), ήταν η ρύθμιση του άρθρου 30, παρ. 1, που προέβλεπε τη δημιουργία ενός υπολογιστικού συστήματος (πλατφόρμας) η οποία θα λειτουργούσε συνδυαστικά με στοιχεία του ΠΣ Εργάνη και άλλων ηλεκτρονικών συστημάτων καταγραφής και στην οποία ήταν υποχρεωμένοι ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών να καταχωρίζουν στοιχεία των εκπαιδευτικών. Αιτία ψήφισης της ρύθμισης η τραγική κατάσταση ανομίας στους συγκεκριμένους χώρους με την αδήλωτη και την υποδηλωμένη εργασία να υπολογίζονται σε ποσοστό άνω του 40%.

Έχουν περάσει 4,5 χρόνια από την ψήφιση της ρύθμισης και, δυστυχώς, με ευθύνη όλων των πολιτικών ηγεσιών που έχουν περάσει έκτοτε, η πλατφόρμα αυτή δεν λειτούργησε ποτέ. Προφανώς τα λόμπι των ιδιοκτητών των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών μονάδων είναι ισχυρότερα από τους νόμους της ελληνικής πολιτείας κι έτσι το «πάρτι» εις βάρος των δημόσιων ταμείων που λεηλατούνται από τη φοροδιαφυγή και των μόνιμων κορόιδων, των εκπαιδευτικών, συνεχίζεται… Ας μην αναρωτιόμαστε, επομένως, πώς είναι δυνατόν να λειτουργούν «πειρατικά» Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών (για τα Κέντρα Μελέτης τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, δεν υπάρχει καν νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία τους!)

2η περίπτωση – Νόμος 3577/2007 για την ακύρωση παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά σχολεία

Πρόκειται για τη γνωστή υπόθεση με τους κατόχους παράνομων τίτλων σπουδών από συγκεκριμένα ιδιωτικά τεχνικά λύκεια και το διορισμό τους στο δημόσιο που έφερε η ΟΙΕΛΕ στο φως από το 2005. Χιλιάδες τίτλοι με ψεύτικα «άριστα» εκδόθηκαν από 18 τουλάχιστον ιδιωτικά λύκεια (οι περισσότεροι εκδόθηκαν στα ΤΕΕ Τομή και Ευρώπη που έδρευαν στην Άρτα) σε μαθητές που δεν παρακολουθούσαν μαθήματα, εργαστήρια και δεν έδωσαν ποτέ εξετάσεις. Οι κάτοχοι των παράνομων τίτλων χρησιμοποίησαν το πλαστό εικοσάρι για να λάβουν 1000 μόρια στους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και πολλοί από αυτούς είναι σήμερα διορισμένοι στο δημόσιο (πάνω από 1.000 στο χώρο της δημόσιας Υγείας!) καταλαμβάνοντας τη θέση από παιδιά που κατέκτησαν το βαθμό τους με το μόχθο τους.

Με πολιτική γενναιότητα το 2007 η Υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου έβαλε λουκέτο στα 18 ιδιωτικά λύκεια και κατέθεσε προς ψήφιση το Νόμο 3577/2007. Με το άρθρο 24 του νόμου ακυρώνονται οι τίτλοι και επιβάλλεται η επανεξέταση των κατόχων των τίτλων που απονεμήθηκαν από τα σχολεία που έκλεισαν. Από το 2007 μέχρι και το 2015 όμως καμιά κυβέρνηση δεν τόλμησε να εφαρμόσει τη ρύθμιση. Το 2016 ο Υπουργός Ν. Φίλης με το άρθρο 34 του Ν. 4415/2016 και το 2017 ο Υπουργός Κ. Γαβρόγλου με τροπολογία στο Ν. 4485/2017 ενίσχυσαν το Νόμο Γιαννάκου θέτοντας τους όρους επανεξέτασης των κατόχων των παράνομων τίτλων. Δυστυχώς όμως και αυτές οι ρυθμίσεις έμειναν ανεφάρμοστες.

 

- Advertisement -spot_img
Δείτε επίσης
Ανακοινώσεις
- Advertisement -spot_img