Η ΟΙΕΛΕ ανοίγει σήμερα ένα ακόμη μεγάλο ζήτημα νομιμότητας στον πολύπαθο – και πολυπαραβατικό – χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αυτό των νόμιμων εκπροσώπων. Ως γνωστόν, κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτήριο υποχρεούται από την πολιτεία να ορίσει νόμιμο εκπρόσωπο, ο οποίος οφείλει να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια προκειμένου να πιστοποιηθεί. Ο νόμιμος εκπρόσωπος, μεταξύ άλλων, είναι υπεύθυνος για την υπογραφή εγγράφων, όπως είναι η πρόταση πρόσληψης και η καταγγελία σύμβασης εκπαιδευτικού και είναι επιφορτισμένος με ζητήματα φορολογικά και ασφαλιστικά.
Σύμφωνα με πολύ σοβαρές καταγγελίες οργισμένων εκπαιδευτικών που εργάζονται σε μεγάλο – και μάλιστα μη κερδοσκοπικό – ιδιωτικό σχολείο των βορείων προαστίων της Αθήνας, οι συμβάσεις τους έχουν καταγγελθεί με την υπογραφή προσώπου που δεν αποτελεί νόμιμο εκπρόσωπο του σχολείου! Με ανάλογες υπογραφές μη νόμιμου εκπροσώπου πολλές από τις συμβάσεις μετετράπησαν παρανόμως από αορίστου σε ορισμένου χρόνου, ενώ σε μια τουλάχιστον περίπτωση καταγγέλθηκε σύμβαση εκπαιδευτικού αορίστου χρόνου πριν την 31/8!
Μετά από μια πρώτη, σημερινή έρευνα κλιμακίου της ΟΙΕΛΕ αποτελούμενη από τον Πρόεδρο Μ. Κουρουτό και τον Α’ Αντιπρόεδρο Δ. Κάζαγλη στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας, στο εν λόγω σχολείο επικρατεί χάος παράνομης εκπροσώπησης. Εδώ και πολλά χρόνια πράξεις του σχολείου υπογράφονται από μη πιστοποιημένο-εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, με αποτέλεσμα σημαντικότατες διοικητικές πράξεις που αφορούν το εν λόγω εκπαιδευτήριο να βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα! Ταυτόχρονα, το πρόσωπο/τα πρόσωπα που υπέγραφαν παρανόμως, θα αντιμετωπίσουν τα βαρύτατα αδικήματα της απάτης και της αντιποίησης αρχής. Ήδη ομάδα εκπαιδευτικών έχει αναθέσει την εκπροσώπησή της σε νομικό, ο οποίος έχει εκκινήσει τη διαδικασία, σε πρώτη φάση, των εξώδικων προσκλήσεων!
Το ζήτημα των νόμιμων εκπροσώπων είναι μείζον για τα ιδιωτικά σχολεία και φανερώνει σε μεγάλο βαθμό τη χρόνια αυθαιρεσία που επικρατεί στο χώρο. Η ΟΙΕΛΕ ήδη συνεργάζεται με αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και δη με τη Διεύθυνση Ξένων Σχολείων, προκειμένου να ελεγχθούν συγκεκριμένα εκπαιδευτήρια και να ξεκινήσει η απόδοση ευθυνών.