ΑρχικήΑνακοινώσειςΗ ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία των συνδικάτων στις 17 Απριλίου: «Δεν αντέχουμε...

Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία των συνδικάτων στις 17 Απριλίου: «Δεν αντέχουμε άλλο»!

- Advertisement -spot_img

Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργία της ΓΣΕΕ και των συνδικάτων όλης της χώρας στις 17 Απριλίου με κεντρικό αίτημα του συνόλου του κόσμου της μισθωτής εργασίας την αύξηση των μισθών και την βελτίωση των όρων ζωής των εργαζόμενων.

«Δεν αντέχουμε άλλο». Αυτή είναι η επωδός κάθε εργαζόμενου. Η ακρίβεια τσακίζει τα εισοδήματα και εξαερώνει τις αναιμικές αυξήσεις που έλαβαν ιδιωτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι. Τα στοιχεία της ενδιάμεσης έκθεσης του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ είναι χαρακτηριστικά:

  • Την τριετία 2020-2023 καταγράφηκε ιδιαίτερα υψηλός πληθωρισμός που τροφοδοτήθηκε από την αύξηση των τιμών στις ακόλουθες κατηγορίες:
  • Έλαια και λίπη (87,4%)
  • Λαχανικά (35,2%)
  • Γαλακτοκομικά και αυγά (33,8%)
  • Κρέατα (31,2%)
  • Ψωμί και δημητριακά (25,3%)
  • Οι δραματικές αυξήσεις στα καταναλωτικά προϊόντα χτύπησαν κατά κύριο λόγο τα μικρά και μεσαία νοικοκυριά, στα οποία ανήκουν οι συνάδελφοί μας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε:
  • Μεταξύ 2021 και 2022 τα νοικοκυριά με τη χαμηλότερη δαπάνη, αν και αναγκάστηκαν να μειώσουν τη μέση μηνιαία ποσότητα ενέργειας που κατανάλωσαν (θέρμανση κύριας κατοικίας, υγραέριο, ηλεκτρισμός), η δαπάνη τους αυξήθηκε υπέρμετρα σε σχέση με τα υπόλοιπα νοικοκυριά.
  • Στο ίδιο διάστημα, τα νοικοκυριά χαμηλής και μεσαίας δαπάνης περιόρισαν δραστικά την ποσότητα λαχανικών, ψαριών και ζυμαρικών που κατανάλωσαν, αλλά η δαπάνη τους σε αυτά τα προϊόντα αυξήθηκε σημαντικά, τάση που ήταν πιο έντονη στα φτωχότερα νοικοκυριά.
  • Σε βασικά αγαθά, όπως το ψωμί, τα φτωχότερα νοικοκυριά δεν είχαν τη δυνατότητα να περιορίσουν την ποσότητα που κατανάλωσαν, επομένως επιβαρύνθηκαν περισσότερο.
  • Μεγάλη ήταν η πτώση στην ποσότητα κρέατος που καταναλώθηκε σχεδόν για το σύνολο των νοικοκυριών, ενώ ιδιαίτερα άνιση ήταν η επίδραση του πληθωρισμού στην κατανάλωση τυριού.

Δεν αντέχουμε άλλο. Αυτή είναι η επωδός κάθε ιδιωτικού εκπαιδευτικού. Όχι μόνο επειδή ο μισθός τους δεν φτάνει για να καλύψουν τις βασικές ανάγκες των οικογενειών τους. Αλλά επειδή οι συνθήκες εργασίας τους είναι οι χειρότερες από το 1977 και μετά, όταν ψηφίστηκε μετά από αγώνες ο νόμος 682/77.

Πώς να αντέξουν οι συνάδελφοί μας, όταν:

  • Τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και το γονεϊκό bullying οξύνονται;
  • Ο φόρτος εργασίας με τα παράλληλα προγράμματα, τις εξτρά υποχρεώσεις, τον απίστευτο όγκο γραφειοκρατίας έχει διπλασιαστεί τα τελευταία 15 χρόνια χωρίς καμιά ουσιαστική οικονομική αύξηση;
  • Η απλήρωτη εργασία απογεύματα, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές αποτελούν την σκληρή πραγματικότητα σε πολλές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης;
  • Ακόμη και εξόφθαλμες περιπτώσεις παραβίασης της εκπαιδευτικής και της εργατικής νομοθεσίας εις βάρος συναδέλφων μας κουκουλώνονται από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές;
  • Τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία έχουν μεταβληθεί σε Κρανίου Τόπο για τους συναδέλφους μας που εργάζονται 10-12 ώρες την ημέρα, κυρίως κάνοντας εργασίες εκτός διδακτικών καθηκόντων, λαμβάνοντας σπάνια το νόμιμο μισθό;
  • Στα Φροντιστήρια, στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών και στα ΙΕΚ δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις και κυριαρχεί η ατιμωρησία και η αδήλωτη εργασία;
  • Το νομοθετικό πλαίσιο για τα ιδιωτικά σχολεία δεν διασφαλίζει ούτε την στοιχειώδη παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών ούτε το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που αυτά παρέχουν κατά παραχώρηση του Συντάγματος;

Φτάνει πια! Ως εδώ. Ενώνουμε τη φωνή μας μαζί με τους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και ζητάμε:

                    Γενικό αίτημα

  • Ψήφιση ενός νέου, κοινωνικά δίκαιου νόμου για τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης μετά από κοινωνικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους

Ιδιωτικά σχολεία

  • Επαναφορά των μισθών στα προ 2012 επίπεδα και αποκατάσταση των Δώρων Χριστουγέννων/Πάσχα και του επιδόματος αδείας στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων
  • Προδικαστικό έλεγχο για τις καταγγελίες σύμβασης σε περίπτωση καταχρηστικότητας, καμιά απόλυση στη διάρκεια του διδακτικού έτους
  • Επαναφορά του ύψους των αποζημιώσεων απόλυσης στο όριο που έθετε ο Ν. 4415/2016 και αποζημίωση απόλυσης με τη συμπλήρωση τουλάχιστον εξαμήνου
  • Κατάργηση της απαράδεκτης ρύθμισης για την παραίτηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από μέρος του ωραρίου τους που οδηγεί σε εκβιασμό των εκπαιδευτικών. Η παραίτηση από μέρος του ωραρίου θα γίνεται μόνο για καθορισμένους από τη νομοθεσία όρους (όπως συμβαίνει στις άδειες άνευ αποδοχών) και με έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Δήλωση των απογευματινών δραστηριοτήτων στα ιδιωτικά σχολεία στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, ώστε να έχουν την ουσιαστική εποπτεία των δραστηριοτήτων αυτών, για να ανακοπεί το χάος της αδήλωτης ή της «εθελοντικής» εργασίας
  • Αντικατάσταση προσχηματικών/προειδοποιημένων ελέγχων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης από κανονικούς ελέγχους στα ιδιωτικά σχολεία.
  • Εκσυγχρονισμός του αναχρονιστικού πειθαρχικού πλαισίου που προβλέπεται στο Ν. 682/77
  • Ηλεκτρονική ανάρτηση του προγράμματος του σχολείου και των εκπαιδευτικών στο διαδίκτυο
  • Επαναφορά των ρυθμίσεων διαιτητικών αποφάσεων που προέβλεπαν έκπτωση 90% στα δίδακτρα για τα παιδιά των εκπαιδευτικών
  • Σύνδεση της αύξησης των διδάκτρων (που θα πρέπει να παρακολουθούνται από τη Γ.Γ. Εμπορίου, όπως συνέβαινε προ Μνημονίων) και της κερδοφορίας των ιδιωτικών σχολείων με παροχές προς τους εκπαιδευτικούς
  • Ψήφιση νέου νομοθετικού πλαισίου για τα ξένα σχολεία: Εναρμόνιση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε αυτά με τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών στα υπόλοιπα ιδιωτικά σχολεία (εκτός κι αν ισχύουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις)
  • Αυστηροποίηση του πλαισίου αδειοδότησης ιδιωτικών σχολείων. Επαναφορά της δυνατότητας ίδρυσης σχολείου από φυσικό πρόσωπο μόνο σε εκπαιδευτικό.
  • Άμεση αναθεώρηση της διάταξης που ανοίγει παράθυρο για παράνομη, μονομερή μείωση ωραρίου των συναδέλφων μας
  • Διαφύλαξη της προϋπηρεσίας και πρόσληψη στο δημόσιο μόνο με το προσοντολόγιο κι όχι με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
  • Αναγνώριση της προϋπηρεσίας στους συναδέλφους μας που υπηρέτησαν επί χρόνια σε θέση δασκάλων για τον Πίνακα του ΑΣΕΠ
  • Επαναφορά των εκπαιδευτικών αδειών μετ’ αποδοχών που θα δώσουν γνωστικά εφόδια στους συναδέλφους μας με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης
  • Καταπολέμηση της ογκούμενης παραβατικότητας από τις αδρανείς εποπτικές αρχές, κυρίως στον χώρο των ιδιωτικών νηπιαγωγείων
  • Καταπολέμηση της αδήλωτης καλοκαιρινής εργασίας στα παράνομα και άκρως επικίνδυνα για τη ζωή και την ασφάλεια των μαθητών summer camps
  • Αντιμετώπιση του τέρατος της γραφειοκρατίας και μείωση του εξοντωτικού όγκου δουλειάς που δε μας επιτρέπει να διδάσκουμε σωστά και ποιοτικά
  • Στήριξη των εκπαιδευτικών στις γονεϊκές πιέσεις που μπορεί να αλλοιώσουν τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και να καταστρατηγήσουν τα δικαιώματα των παιδιών

Για Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών

  • Επαναφορά του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών με τη δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία

 

  • Εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016, ώστε να διασταυρώνονται στοιχεία που θα καταχωρίζουν οι ιδιοκτήτες των μονάδων αυτών με αυτά από άλλες πλατφόρμες (πχ ΠΣ Εργάνη), ώστε να καταπολεμηθεί η οξυμένη αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία

 

  • Μετατροπή των συμβάσεων των εκπαιδευτικών στους χώρους αυτούς σε αορίστου χρόνου, ιδίως αν οι εκπαιδευτικοί εργάζονται για χρόνια καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες

 

  • Αποσαφήνιση των πειθαρχικών αρμοδιοτήτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για τους χώρους αυτούς. Ενίσχυση των τμημάτων Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών στις Διευθύνσεις με επιπλέον προσωπικό, ώστε να ανταποκρίνονται στο σύνθετο και απαιτητικό έργο εποπτείας

 

Ιδιωτικά ΙΕΚ

  • Ενίσχυση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών ΙΕΚ (συλλογικές συμβάσεις, συμβάσεις αορίστου χρόνου, αιτιολογημένες καταγγελίες σύμβασης), καθώς αποδίδουν τίτλους σπουδών ενταγμένους στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και χρειάζονται στοιχειώδη προστασία

 

  • Αυστηρός έλεγχος των εποπτικών αρχών στα ιδιωτικά ΙΕΚ, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα πλασματικών τάξεων/σπουδαστών

 

  • Ανάθεση πειθαρχικού ελέγχου των ΙΕΚ από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

 

Κέντρα Μελέτης

 

  • Ψήφιση ρυθμιστικού πλαισίου για τα εντελώς αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης και ΚΔΑΠ που έχουν ως δραστηριότητα τους την εκπαίδευση μαθητών

 

  • Έλεγχος των κτηριακών υποδομών από τον ΕΟΠΠΕΠ

 

  • Καθορισμός προσόντων για την πρόσληψη εκπαιδευτικών και εξομοίωση των εργασιακών τους σχέσεων (ωράριο, αμοιβές, ασφάλιση) με αυτές των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών

 

Summer camps

  • Ρυθμιστικό πλαίσιο για τα summer camps και ορισμός προδιαγραφών λειτουργίας. Δήλωση εργαζόμενων με συγκεκριμένα προσόντα σχετιζόμενα με τις δραστηριότητες.

 

Ψηφιακές πλατφόρμες

  • Δημιουργία εθνικού μητρώου για ψηφιακές πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης. Εποπτεία (και) από το ΥΠΑΙΘ, εξομοίωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με τις σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών των Φροντιστηρίων και των Κ.Ξ.Γ.

 

 

 

- Advertisement -spot_img
Δείτε επίσης
Ανακοινώσεις
- Advertisement -spot_img