Με το νέο νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση τα ιδιωτικά σχολεία ενισχύονται σημαντικά, καθώς απελευθερώνονται οι δράσεις τους και ισοτιμούνται οι τίτλοι τους με αυτούς των δημοσίων υπό την ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων.
- ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Τα ιδιωτικά σχολεία θα μπορούν πλέον να διεξάγουν ελεύθερα ένα ευρύτατο φάσμα δραστηριοτήτων πέραν του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος, (ενισχυτική διδασκαλία, ενίσχυση της γλωσσομάθειας κ.λπ.). βεβαίως, όλες αυτές οι δραστηριότητες πρέπει στο εξής να δηλώνονται και οι εκπαιδευτικοί να έχουν τα ανάλογα τυπικά προσόντα. Αυτό διασφαλίζει την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών (οι οποίες θα διδάσκονται από πιστοποιημένο και νόμιμα πληρωμένο προσωπικό), την προστασία των γονέων, οι οποίοι πληρώνουν μεγάλα χρηματικά ποσά και δικαιούνται ανταποδοτικά ανάλογες υπηρεσίες, εξαλείφει τη μαύρη εργασία και καταπολεμά αποτελεσματικά τη φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή. Πρέπει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ζώνη λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων (η μετά τη λήξη του επίσημου ωρολόγιου προγράμματος λειτουργία) αποτελούσε μέχρι σήμερα γκρίζα ζώνη ακραίας φοροδιαφυγής και παραβίασης της εργατικής νομοθεσίας.
- ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΚΔΙΔΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΙΣΟΤΙΜΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΙΤΛΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Η επαναφορά της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας στην ιδιωτική εκπαίδευση και η εκλογίκευση του εργασιακού καθεστώτος των εκπαιδευτικών με την απάλειψη ασύδοτων εργοδοτικών πρακτικών καθιστά πλέον δυνατή την καθιέρωση της ισοτιμίας των ιδιωτικών με τα δημόσια σχολεία και την έκδοση ισότιμων τίτλων με την ευθύνη του Συλλόγου των Διδασκόντων. Από τη στιγμή που ο εκπαιδευτικός είναι προστατευμένος από απειλές και πιέσεις, ταυτόχρονα διασφαλίζεται ότι η έκδοση βαθμολογιών και η διεξαγωγή ενδοσχολικών εξετάσεων θα γίνεται με διαφάνεια και καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη η έκδοση παράνομων τίτλων σπουδών.
Η ισοτίμηση με τα δημόσια αναβαθμίζει το κύρος των ιδιωτικών σχολείων και παγιώνει τη θέση της ιδιωτικής εκπαίδευσης ως ισότιμου πυλώνα στο ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα.