Δεν θα παρακολουθήσουμε τον οχετό ύβρεων της ΟΕΦΕ εναντίον της ΟΙΕΛΕ. Τους καταλαβαίνουμε, είναι ενοχλημένοι που η κοινή γνώμη, γονείς, μαθητές και το σύνολο της κοινωνίας, αντελήφθησαν πλήρως το ρόλο τους τόσο κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης όσο και τώρα, στη διαδικασία κατάθεσης και ψήφισης του νομοσχεδίου. Το ότι δεν μπήκαν καν στον κόπο να μελετήσουν τις θέσεις της ΟΙΕΛΕ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (που η Ομοσπονδία μας στήριξε από την πρώτη ημέρα με ανακοινώσεις και με προσωπική επιστολή του Προέδρου της), επίσης το καταλαβαίνουμε ως (μια ακόμη) ένδειξη ανεύθυνου και ανέξοδου λαϊκισμού και προχειρότητας.
Δεν τους κακίζουμε, επίσης, που αποτέλεσαν φανατικό χειροκροτητή της Υπουργού Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ένα σχέδιο νόμου που επιβαρύνει με μια καταιγίδα εξετάσεων τους μαθητές και επιβάλει την Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί θεόσταλτο δώρο γι’ αυτούς. Το να φορούν όμως το μανδύα του εκσυγχρονιστή αυτοί που περιμένουν ως αρπακτικά αντιμεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα για να κερδίσουν «πελατεία», ε, αυτό πια αποτελεί πρόκληση για τη νοημοσύνη και του πλέον άσχετου με τα της Παιδείας.
Αλλά όλα αυτά είναι πλέον γνωστά σε όλους. Θα πρέπει όμως οι πολίτες να μάθουν και κάποια άλλα πράγματα για να γίνει ξεκάθαρος ο ρόλος του καθένα. Ζητούμε, λοιπόν, από την ΟΕΦΕ να μας απαντήσει δημόσια στις ακόλουθες ερωτήσεις:
- Ισχύει, ναι ή όχι, ότι πολύ μεγάλος αριθμός φροντιστηρίων κατά τη διάρκεια της κρίσης, προέβησαν σε εικονικές αναστολές των μονάδων και των συμβάσεων των εκπαιδευτικών, την ώρα που παρανόμως έκαναν τηλεκπαίδευση, εισέπρατταν παρανόμως δίδακτρα από τους γονείς, ενώ το κράτος πλήρωνε μισθούς και ένσημα;
- Ισχύει ότι ανάμεσα σε αυτά είναι και φροντιστήρια στελεχών της ΟΕΦΕ;
- Θα έρθουν μαζί μας να καταθέσουμε από κοινού, ως κοινωνικοί εταίροι, αίτημα εισαγγελικής έρευνας για συγκεκριμένα φροντιστήρια που προέβησαν στη βαρύτατη αυτή απάτη εναντίον γονέων, εργαζόμενων και των κρατικών ταμείων;
- Θα συνυπογράψουν, επίσης, την αναφορά μας στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, για να διαπιστωθεί, εάν τα φροντιστήρια που κάνουν live streaming διαθέτουν (τουλάχιστον) D.P.O. (Υπεύθυνο Επεξεργασίας Δεδομένων), αρχείο δραστηριοτήτων και έχουν προβεί σε εκτίμηση αντικτύπου, έτσι ώστε να έχουν εκπληρώσει τις ελάχιστες απαιτήσεις συμμόρφωσης με τον GDPR και να προστατεύονται στοιχειωδώς τα προσωπικά δεδομένα μαθητών, γονέων και διδασκόντων;
- Τέλος, θα ζητήσουν μαζί με την ΟΙΕΛΕ από το Υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016 για την πάταξη του οξύτατου φαινομένου αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας (που με στοιχεία που διαθέτουμε υπερβαίνει το 40%) από τα οποία πλήττονται τόσο οι εργαζόμενοι (που τους θυμούνται μόνο όταν εκδίδουν υβριστικές ανακοινώσεις εναντίον μας) όσο και τα δημόσια ταμεία;
Η επίκληση της «προόδου» και της αγαθής πρόθεσης για το καλό των εκπαιδευτικών, των μαθητών και της Παιδείας δεν μπορεί να είναι απλώς ένα λεκτικό πυροτέχνημα σε μια συντεχνιακή ανακοίνωση, κύριοι της ΟΕΦΕ. Ήρθε η ώρα των δημόσιων απαντήσεων.