Έχουμε καταγράψει το τελευταίο διάστημα την εντατικοποίηση της εργασίας σε πολλά ιδιωτικά σχολεία, τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των εργοδοτών, την καταστρατήγηση του νόμιμου ωραρίου και φαινόμενα εργασιακής εξάντλησης με δηλωμένα περιστατικά ακόμη και νοσηλείας συναδέλφων. Επίσης, είναι γνωστό πως σε πολλά ιδιωτικά σχολεία απασχολείται πρόσθετο προσωπικό για την κάλυψη αναγκών, όπως για υποστήριξη εργασιών των διευθυντικών στελεχών τους (χαρακτηριστικό παράδειγμα οι Προϊστάμενοι των νηπιαγωγείων που έχουν σημαντικό φόρτο διοικητικού έργου και ταυτόχρονα πλήρες διδακτικό ωράριο), την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, την τηλεκπαίδευση, την παράλληλη στήριξη σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή ειδικές ανάγκες, το συντονισμό παιδαγωγικών δραστηριοτήτων, κ.λπ. Ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τάξη καθιστούν ακόμη πιο αναγκαία την πρόσληψη βοηθητικού προσωπικού.
Σε κάποιες περιπτώσεις, ιδιωτικά σχολεία υπέβαλαν αίτημα σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, προκειμένου να τους δοθεί η δυνατότητα έκδοσης διοριστηρίου για πρόσθετους (πέρα από τον προβλεπόμενο από το ωρολόγιο πρόγραμμα και το μέγεθος της σχολικής μονάδας) εκπαιδευτικούς. Δυστυχώς, μόνο κάποιες Διευθύνσεις ικανοποίησαν το αίτημα, ενώ κάποιες άλλες αρνήθηκαν, με αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να προσλαμβάνονται με συμβάσεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας και να αμείβονται, αδίκως, χαμηλότερα από τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και χωρίς να αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία που παρέχουν. Βεβαίως, είναι γνωστό ότι σε κάποια άλλα ιδιωτικά σχολεία δεν έγινε καμιά προσπάθεια δήλωσης του πρόσθετου προσωπικού, καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί εργάζονται χωρίς να έχουν ούτε διοριστήριο ούτε σύμβαση στην Εργάνη, επιτείνοντας έτσι το φαινόμενο της αδήλωτης εργασίας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Τα προβλήματα που προέκυψαν τα διαπιστώσαμε και κατά την περίοδο της πανδημίας, όταν μεγάλος αριθμός συναδέλφων που δεν γνώριζαν καν ότι είναι αδήλωτοι, δεν είχαν δικαίωμα χορήγησης δωρεάν self tests.
Η ΟΙΕΛΕ ανέλαβε σήμερα την πρωτοβουλία, μέσω επιστολής στην Υπουργό Παιδείας, να ζητήσει την ενεργοποίηση παλιάς διάταξης που ίσχυε στα ιδιωτικά σχολεία περί του «πρόσθετου δασκάλου», της δυνατότητας, δηλαδή, σε όσα σχολεία το επιθυμούν, να διορίζουν πρόσθετο εκπαιδευτικό προσωπικό αναλόγως των αναγκών τους. Η αποδοχή της πρότασής μας εκ μέρους του Υπουργείου θα αποκαθιστούσε την αδικία εις βάρος δεκάδων συναδέλφων που παρέχουν έργο στα ιδιωτικά σχολεία χωρίς την αντίστοιχη μισθολογική και βαθμολογική αναγνώριση, θα ελάφρυνε το φόρτο εργασίας σε πολλά ιδιωτικά σχολεία και θα υλοποιούσε μερικώς, τουλάχιστον στο χώρο μας, την περίφημη κυβερνητική δέσμευση περί «πολλών και καλοπληρωμένων νέων θέσεων εργασίας».