Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Γ. Χριστόπουλος στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Κρήτη βρέθηκε σήμερα στο ιδιωτικό σχολείο του Ναυστάθμου Χανίων, όπου συναντήθηκε με τους συναδέλφους και τους ενημέρωσε για τις τρέχουσες εξελίξεις του κλάδου και τις ενέργειες της Ομοσπονδίας.
Είχε, ταυτόχρονα, την ευκαιρία να πληροφορηθεί για μια εξαιρετική παιδαγωγική πρωτοβουλία του σχολείου, πρωτοποριακή για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Το σχολείο του Ναυστάθμου έχει οργανώσει από φέτος Τμήμα Υποστήριξης. Πρόκειται για μια δομή Ειδικής Αγωγής που στόχο έχει την εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένα ή ομαδικά προγράμματα στους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Λειτουργεί στο χώρο του σχολείου και δέχεται παιδιά από όλες τις τάξεις.
Οι μαθητές που έχουν επιλεγεί δεν λείπουν από τα μαθήματα που αγαπούν και ενισχύουν την αυτοεικόνα τους, όπως η γυμναστική, η μουσική, τα εικαστικά, η πληροφορική κ.α. Σε συνεργασία με τον δάσκαλο της τάξης το πρόγραμμα κάθε μαθητή προσαρμόζεται στις συνθήκες και στις ανάγκες του.
Στο Τμήμα Υποστήριξης ο μαθητής δουλεύει τις εντοπισμένες δυσκολίες του στη γραφή, στην ανάγνωση, στα μαθηματικά, διδάσκεται στρατηγικές που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνος του για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μαθημάτων του. Αυτό είναι κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο σε όλα τα μαθήματα. Έτσι θα μπορέσει να βελτιώσει τη γενική παρουσία του στην τάξη, να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση του και να ενισχύσει αποτελεσματικά την απόδοση του.
Την οργάνωση του Τμήματος Υποστήριξης έχει αναλάβει με ιδιαίτερη επιμέλεια και αγάπη η Στέλλα Χριστοδουλάκου, δασκάλα με εξειδικευμένες σπουδές στην Ειδική Αγωγή. Γράφει για την ενάσχόλησή της με το τμήμα:
“Η ψυχοπαιδαγωγική στήριξη των μαθητών είναι προτεραιότητά μου. Η καλλιέργεια της αυτοεκτίμησης των μαθητών είναι σημαντική γιατί βοηθά τα παιδιά να αισθάνονται υπερήφανα για τον εαυτό τους και για το τι μπορούν να πετύχουν στη ζωή τους. Τους δίνει θάρρος να δοκιμάσουν νέα πράγματα και τους επιτρέπει να σέβονται τον εαυτό τους ακόμα και όταν κάνουν λάθη.”
Ευχόμαστε η εξαιρετική αυτή πρωτοβουλία του ιδιωτικού σχολείου του Ναυστάθμου Χανίων να βρει μιμητές στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, όπου πολλά πρέπει ακόμη να γίνουν για να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση και αντιμετώπιση παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες.