Σημαντική παρέμβαση στο δημόσιο διάλογο αναφορικά με την εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία πραγματοποίησε με άρθρο του στην Καθημερινή ο γνωστός δημοσιογράφος, συγγραφέας και Διευθυντής της εφημερίδας Αλέξης Παπαχελάς.
Στο άρθρο του με τίτλο “Κακομαθημένη οικογένεια” που φιλοξενείται στη στήλη “Απόψεις” ο κ. Παπαχελάς αναφέρεται στο σημαντικότερο, ίσως, πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα διοικήσεις και εκπαιδευτικοί σχολείων. Στην γονεϊκή παρεμβατικότητα που έχει ως στόχο την ευνοϊκότερη μεταχείριση των παιδιών μέσω πίεσης, “δωροδοκιών” κ.λπ. και προκαλεί σοβαρή βλάβη στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ο αρθρογράφος θεωρεί πως το φαινόμενο αυτό μαρτυρά μια βαρύτατη παθογένεια που υποσκάπτει τα θεμέλια της κοινωνίας, καθώς προκρίνει την ευνοιοκρατία και “μαθαίνει” τα παιδιά να κερδίζουν βαθμούς και ακαδημαϊκούς επαίνους, όχι με τον κόπο τους, αλλά με άλλες μεθοδεύσεις.
Όπως ορθά αναφέρεται στο άρθρο, το φαινόμενο είναι έντονο στα ιδιωτικά σχολεία, ιδίως αυτά στα οποία φοιτούν τα τέκνα ισχυρών οικογενειών. Γράφει ο κ. Παπαχελάς χαρακτηριστικά:
“Στα σχολεία της ελληνικής ελίτ, μια στρεβλή νοοτροπία έχει ροκανίσει εδώ και χρόνια τη θεμελιώδη αρχή: «Δεν με νοιάζει πώς λέγεσαι, οι δάσκαλοί σου θα σε αντιμετωπίσουν ακριβώς όπως τον διπλανό σου». Τα παιδιά αναπτύσσουν προσδοκίες που είναι συχνά αναντίστοιχες με τις ικανότητές τους και ταυτόχρονα αποκτούν την πεποίθηση ότι με αυτές τις μεθοδεύσεις πετυχαίνει κανείς στη ζωή του. Θα τη βρούμε μπροστά μας αυτή την αντίληψη, που σίγουρα δεν καλλιεργεί φιλοδοξίες, δεν σκληραγωγεί και οδηγεί στην παγίδα μιας ψεύτικης αυτοπεποίθησης με γυάλινα πόδια.”
Η ΟΙΕΛΕ το τελευταίο διάστημα έχει καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη, τα κόμματα και το Υπουργείο Παιδείας για το φαινόμενο του bullying που ασκούν γονείς σε εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων. Το νομοθετικό πλαίσιο δεν βοηθά σε αυτή την κατεύθυνση, καθώς ο ιδιωτικός εκπαιδευτικός είναι απολύτως ανυπεράσπιστος σε γονεϊκές πιέσεις και δυστυχώς έχουν υπάρξει συνάδελφοί μας που απολύθηκαν μετά από απαίτηση γονέων. Έχουμε απευθυνθεί στο Συνήγορο του Παιδιού, ώστε να συνδράμει με διατύπωση γνώμης με στόχο να προστατευθεί το εκπαιδευτικό αγαθό και τα δικαιώματα όλων των παιδιών για αξιοκρατία και ισονομία. Έχουμε, τέλος, καταθέσει πρόταση συμμετοχής σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα με στόχο την διαμόρφωση προτάσεων πολιτικής, ώστε να ενισχυθεί η παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών και να αποκρούονται αποτελεσματικά από τις διοικήσεις των σχολείων οι πιέσεις των γονέων.
Διαβάστε το άρθρο του κ. Παπαχελά εδώ