Τη νεοφιλελεύθερη στρατηγική της ίδρυσης δήθεν ανεξάρτητων δημόσιων σχολείων με δίδακτρα και της επιβολής του «αμαρτωλού» θεσμού του εκπαιδευτικού κουπονιού επιλέγουν κάποιοι να επαναφέρουν στο δημόσιο διάλογο. Συγκεκριμένα ΜΜΕ κυκλοφορούν από χθες φήμες ότι το Υπουργείο Παιδείας μελετά πρόταση που κατατέθηκε από τον ΣΙΕΙΕ και περιέχει αυτές τις απόψεις. Το Υπουργείο Παιδείας με δελτίο τύπου του διέψευσε κατηγορηματικά τις πληροφορίες.
Είναι χρήσιμο να θυμίσουμε ότι το σχέδιο για τα «ανεξάρτητα» σχολεία είναι η έμπνευση του MiltonFriedmanγια τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και εφαρμόστηκε κατά κόρον στο εκπαιδευτικό σύστημα της Νέας Ορλεάνης μετά την καταστροφή που προκάλεσε ο τυφώνας Κατρίνα. Άποψη του Friedmanήταν ότι η διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και η εισαγωγή όρων αγοράς στην εκπαίδευση επιτυγχάνεται πιο εύκολα, όταν οι κοινωνίες έχουν υποστεί ένα ισχυρό σοκ (οικονομική ή άλλου είδους καταστροφή).
Γίνεται φανερό ότι κάποιοι επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τις τεράστιες αδυναμίες του λαβωμένου από την κρίση ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος επαναφέροντας μια συζήτηση που είχε ξεκινήσει από το 2011 με μια κίβδηλη έρευνα του ΙΟΒΕ για τη χρήση του εκπαιδευτικού κουπονιού. H έρευνα αυτή ζητούσε κάτι φαινομενικά ασυμβίβαστο. Αφενός μεν την απομάκρυνση της εποπτείας του κράτους από την ιδιωτική εκπαίδευση, αφετέρου δε την οικονομική ενίσχυση του κράτους στην ιδιωτική εκπαίδευση. Βεβαίως, μόνο ασυμβίβαστη δεν είναι αυτή η λογική. Οι νεοφιλελεύθεροι θέλουν το κράτος να μην ελέγχει τις αγορές, θέλουν όμως να απομυζούν τους πόρους του. Για να συμβεί όμως αυτό, δεν θα πρέπει το κράτος να έχει τη δυνατότητα να παρέχει δημόσια αγαθά (υγεία και πρόνοια, παιδεία).
Στην έρευνα αυτή του ΙΟΒΕ είχε απαντήσει με αναλυτική επιστολή του ο Επιστημονικός Διευθυντής του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ και Καθηγητής του LSEΝίκος Μουζέλης.