Η δυσμενής συγκυρία με τα κλειστά σχολεία λόγω της πανδημίας δεν έχει σταθεί εμπόδιο στην επικοινωνία της ΟΙΕΛΕ και των πρωτοβάθμιων σωματείων με τους συναδέλφους μας. Αντιθέτως, η συμμετοχή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στις διαδικτυακές συζητήσεις που διοργανώνει η ΟΙΕΛΕ και σωματεία της σε όλη την Ελλάδα με αφορμή την απεργία-αποχή που κήρυξε η Ομοσπονδία από τις διαδικασίες της αξιολόγησης-παρωδίας Κεραμέως είναι εντυπωσιακή.
Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες μεγάλες και μικρότερες τηλεδιασκέψεις ακόμη και σε χώρους δουλειάς που μέχρι σήμερα κανείς δεν είχε επισκεφτεί, σε μικρά σχολεία (ακόμη και σε μεμονωμένα νηπιαγωγεία) σε κάθε γωνιά της χώρας και είναι πολύ ενθαρρυντικό ότι νέοι εκπαιδευτικοί χωρίς μέχρι σήμερα ανάμιξη στα κοινά του κλάδου επικοινωνούν με την ΟΙΕΛΕ και ζητούν ενημέρωση.
Στις συζητήσεις ήδη καταγράφεται η σχεδόν καθολική αντίθεση των συναδέλφων για την εφαρμογή μιας προσχηματικής, γραφειοκρατικής διαδικασίας και μάλιστα σε κλειστά σχολεία. Όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται ότι πρόθεση της Υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης δεν είναι μια παραγωγική διαδικασία με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά η σταδιακή εισαγωγή τιμωρητικών, για σχολεία και εκπαιδευτικούς, μεθόδων κρίσης που αποβλέπουν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Παιδείας. Τονίζεται, επίσης, ότι σε πολλά σχολεία οι ιδιοκτήτες πιέζουν για την εφαρμογή του (ανεφάρμοστου…) αυτού πλάνου αξιολόγησης της σχολικής μονάδας απλώς και μόνο για να καταγράψει η προστάτιδά τους κ. Κεραμέως μια ισχνή έστω συμμετοχή σχολείων στην «αξιολόγηση» μετά το οδυνηρό στραπάτσο που έχει δεχτεί από την τεράστια συμμετοχή των συναδέλφων στη δημόσια εκπαίδευση στην αντίστοιχη απεργία των ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Τέλος πρέπει να αναφερθεί ότι στις διαδικτυακές συζητήσεις, πέραν του ζητήματος της αξιολόγησης, αναπτύσσεται διάλογος και γίνεται ενημέρωση για όλα τα τρέχοντα ζητήματα του κλάδου.