ΑρχικήΑνακοινώσειςΗ ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών συνδικάτων στις 15 Δεκέμβρη...

Η ΟΙΕΛΕ συμμετέχει στην απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών συνδικάτων στις 15 Δεκέμβρη – Κύριο αίτημα η αύξηση των αποδοχών μας

- Advertisement -spot_img

Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ αποφάσισε τη συμμετοχή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση την Πέμπτη, 15 Δεκέμβρη με 24ωρη απεργία, συγκέντρωση στις 12:00 στα Προπύλαια μαζί με ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και πορεία προς το Υπουργείο Οικονομικών.

Το κύριο αίτημα της κινητοποίησης είναι η αύξηση των αποδοχών μας σε όλο το φάσμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης, η αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και η μείωση του αφορολόγητου.  Θυμίζουμε ότι:

Στα ιδιωτικά σχολεία

Από την εφαρμογή του Ενιαίου Μισθολογίου το 2012 (σε κάποια ιδιωτικά σχολεία παράνομα από το 2011!) οι αποδοχές των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μειώθηκαν σχεδόν κατά 40%! Ποιος έχασε και ποιος κέρδισε από τη ρύθμιση αυτή; Ας δούμε τους συγκλονιστικούς αριθμούς, βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, όπως τα επεξεργάστηκε το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ:

Χάνουν:

– Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί από το 2012 χάνουν κάθε χρόνο 27.895.190€.

– Τα ασφαλιστικά ταμεία υφίστανται ετησίως συνολική μείωση των εισφορών τους κατά 19.410.685€

Κερδίζουν:

-οι εργοδότες που από το 2012 «ελαφρύνθηκαν» από την καταβολή μισθών και εισφορών ετησίως κατά 31.756.500€.

Ταυτόχρονα, οι εργοδότες κέρδισαν επιπλέον περίπου 12 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από την υποχρεωτική αύξηση του ωραρίου κατά δύο ώρες και ελαφρύνθηκαν σημαντικά από το πάγωμα των ωριμάνσεων για μια διετία.

Διόλου τυχαία, η τυπική ιδιωτική εκπαίδευση (τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) ήταν ίσως ο μοναδικός κλάδος της οικονομίας την περίοδο της κρίσης που δεν είχε απώλειες (πηγή ΣΤΟΧΑΣΙΣ – ΙΝΕ-ΓΣΕΕ), όταν το 30% σχεδόν των επιχειρήσεων έβαλαν λουκέτο (πηγή ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ). Οι σχολικές μονάδες που έκλεισαν είναι ελάχιστες και για λόγους που δεν σχετίζονταν καθόλου ή λίγο με την οικονομική κρίση. Αντιθέτως, οι εκπαιδευτικοί επλήγησαν οικονομικά και εξαθλιώθηκαν εργασιακά και ηθικά από νομοθετικές παρεμβάσεις που μετέτρεψαν την εργασία στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια σε ζούγκλα.

Και φθάνουμε στο σήμερα. Μετά το 2017, κατά ομολογία των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, η αύξηση των εγγραφών έχει σπάσει κάθε ρεκόρ και φθάνει μέχρι και το 10% ετησίως. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είμαστε υπερήφανοι που η δουλειά μας αναγνωρίζεται από τους γονείς, όμως η (αυξημένη τα τελευταία χρόνια) κερδοφορία των ιδιωτικών σχολείων δεν κατανέμεται δίκαια. Σε ορισμένα ιδιωτικά σχολεία που σέβονται το προσωπικό τους και δίνουν οικονομικά και ηθικά κίνητρα, οι απολαβές είναι σημαντικά μεγαλύτερες. Όμως δυστυχώς στα περισσότερα ιδιωτικά σχολεία οι μισθοί είναι καθηλωμένοι, την ώρα που τα κέρδη των ιδιοκτητών συσσωρεύονται και το κόστος ζωής είναι δυσβάστακτο! Η έλλειψη οικονομικών κινήτρων, άλλωστε, μαζί με τις κακές εργασιακές συνθήκες είναι οι κύριοι παράγοντες που προκαλούν το κύμα φυγής (Big Quit) από τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια

Σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και ΙΕΚ:

Μια από τις πιο δραματικές επιπτώσεις της εφαρμογής των Μνημονίων για τους εργαζόμενους όλης της χώρας ήταν η κατάρρευση επί της ουσίας των συλλογικών συμβάσεων. Στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης τα αποτελέσματα ήταν συντριπτικά. Από το ωρομίσθιο των περίπου 11 ευρώ στα Φροντιστήρια και των 10 ευρώ στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών που με αγώνες και θυσία υπέγραψαν ΟΙΕΛΕ και πρωτοβάθμια σωματεία, φτάσαμε στο χυδαίο …2,92 ευρώ μετά την κατάρρευση των ΣΣΕ. Μείωση περίπου έως και 70%, πρωτοφανής σε παγκόσμιο επίπεδο! Με την παρέμβαση του Νόμου Φίλη (Ν. 4415/2016) και τον υπολογισμό του ωρομισθίου με βάση τις 21 κι όχι τις 40 ώρες, υπήρξε βελτίωση στο ύψος των αποδοχών, όμως τα 8,15 μεικτά (που ισχύουν σήμερα μετά τις αυξήσεις στον κατώτατο μισθό) δεν καλύπτουν τις ανάγκες των εκπαιδευτικών! Στα ΙΕΚ η κατάσταση είναι χειρότερη, καθώς οι εκπαιδευτικοί εκεί αμείβονται με το 40ωρο…

Γιατί απεργούμε;

  • Την ώρα που η ακρίβεια καλπάζει και το κόστος ζωής πλήττει τα νοικοκυριά, οι μισθοί των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία παραμένουν καθηλωμένοι, σε μια περίοδο μάλιστα που τα κέρδη των ιδιωτικών σχολείων αυξάνονται κάθε χρόνο, λόγω της εκρηκτικής αύξησης των εγγραφών. Τα δε ωρομίσθια των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια, σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών και σε ΙΕΚ είναι δραματικά χαμηλά, καθιστώντας τους το πιο φτωχά αμειβόμενο επιστημονικό προσωπικό στην Ε.Ε., με την εξαίρεση ίσως της Βουλγαρίας.

Ζητούμε:

  • επαναφορά των μισθών στα προ 2012 επίπεδα και αποκατάσταση των Δώρων Χριστουγέννων/Πάσχα και του επιδόματος αδείαςστους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, όχι μόνο για να αντιμετωπιστεί η θύελλα της ακρίβειας, αλλά και για να υπάρξει δίκαιη κατανομή των κερδών των ιδιωτικών σχολείων, κέρδη που έχουν προέλθει από τη σκληρή εργασία μας.
  • αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και γενναία αύξηση αποδοχώνγια τους εκπαιδευτικούς σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και ιδιωτικά ΙΕΚ που αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της εξαθλίωσης σε ένα χώρο-πρωταθλητή αδήλωτης εργασίας και φοροδιαφυγής.
  • σταθερότητα στις εργασιακές σχέσεις που δεν υφίσταται στο χώρο της ελληνικής ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ελεύθερες, χωρίς καμιά εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας απολύσεις στα ιδιωτικά σχολεία, ορισμένου χρόνου συμβάσεις σε Φροντιστήρια και σε ΚΞΓ με τους συναδέλφους να δυσκολεύονται να συγκεντρώσουν τα απαιτούμενα ένσημα, ώστε τους να μπουν στο ταμείο ανεργίας το καλοκαίρι, άθλιες συνθήκες εργασίας στα ΙΕΚ.
  • άμεση βελτίωση των συνθηκών εργασίας με εντατικούς ελέγχους και αυστηροποίηση του πειθαρχικού πλαισίου για τις ιδιωτικές μονάδες εκπαίδευσης. Ενώ οι αμοιβές μας είναι καθηλωμένες σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα, ο όγκος εργασίας αυξάνει σε τέτοιο επίπεδο, ώστε να δοκιμάζονται οι ανθρώπινες αντοχές μας. Το φαινόμενο της ακραίας εργασιακής εκμετάλλευσης είναι πολύ έντονο πια στα ιδιωτικά σχολεία, όπου συχνά ζητείται η διπλή δουλειά(παράλληλα προγράμματα, συγγραφή εγχειριδίων, εργασία στα social media) χωρίς κανένα οικονομικό και ηθικό κίνητρο. Επιπλέον, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται παράνομα σε αμισθί εργασία σε απογευματινές δράσεις, καλοκαίρια, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές. Η κατάσταση ειδικά στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία είναι δραματική με τους εκπαιδευτικούς να απασχολούνται μέχρι και 12 ώρες την ημέρα, με παράνομες αποδοχές, με αδιανόητη εκμετάλλευση, bullying και mobbing από τους εργοδότες τους. Στα Φροντιστήρια, στα Κ.Ξ.Γ, και στα ιδιωτικά ΙΕΚ, η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία φθάνει σχεδόν στο επίπεδο του 45%, αριθμός ρεκόρ για ευρωπαϊκή χώρα.
  • Για να αποκατασταθούν στοιχειωδώς σταθερές και ανθρώπινες σχέσεις εργασίας και για να προστατευθεί το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας, απαιτείται η ψήφιση ενός νέου, κοινωνικά δίκαιου νόμου για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης μετά από κοινωνικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους. Πολιτεία, εργαζόμενους, εργοδότες, γονείς ιδιωτικών αλλά και δημόσιων σχολείων, κόμματα και επιστημονικούς φορείς.

Δείτε εδώ το πλήρες διεκδικητικό πλαίσιο της ΟΙΕΛΕ για την ιδιωτική εκπαίδευση

 

 

 

- Advertisement -spot_img
Δείτε επίσης
Ανακοινώσεις
- Advertisement -spot_img