ΑρχικήΑνακοινώσειςΙδεολογικός φρονηματισμός και φίμωση της συνδικαλιστικής δράσης πίσω από την εκδικητική απόλυση...

Ιδεολογικός φρονηματισμός και φίμωση της συνδικαλιστικής δράσης πίσω από την εκδικητική απόλυση της Προέδρου του Βύρωνα Ελπίδας Νασιοπούλου

- Advertisement -spot_img

Με οργή πληροφορηθήκαμε την απόλυση της συναδέλφου Ελπίδας Νασιοπούλου, Προέδρου του Βύρωνα, από το Φροντιστήριο στο οποίο εργάζεται.

Το εργοδοτικό θράσος και η αυθαιρεσία που έχουν γιγαντωθεί τα τελευταία χρόνια, ιδίως μετά την ψήφιση του εκτρώματος Χατζηδάκη, εκδηλώθηκαν για μια ακόμη φορά με στόχο να φιμώσουν τη συνδικαλιστική δράση, αλλά όχι μόνο. Στην περίπτωση της Ελπίδας, λειτούργησε μια ακόμη παράμετρος. Το γεγονός ότι «τόλμησε» να μιλήσει στους μαθητές της για την εποποιία του Πολυτεχνείου και να τους καλέσει να καταθέσουν ένα λουλούδι στη μνήμη όσων έπεσαν για τη δημοκρατία και την ελευθερία. Το ότι «τόλμησε» να υπενθυμίσει στην εργοδότριά της ότι η 17η Νοεμβρίου είναι, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, αργία, καθώς αυτή σκόπευε (όπως πολλοί παραβατικοί ιδιοκτήτες, άλλωστε) να το κρατήσει ανοιχτό.

Η απόλυση με πρόσχημα τη …«συνδικαλιστική δράση σε μαθητές» και με την απαράδεκτη επίκληση  της μη προσέλευσης στην εργασία για μία ημέρα (σχεδόν ένα μήνα (!) πριν), αν και η συνάδελφος είχε υψηλό πυρετό και είχε ενημερώσει την εργοδότρια, προκαλεί. Οι επιχειρηματίες του πιο παραβατικού, ίσως, κλάδου στον ιδιωτικό τομέα, με μαύρη εργασία που φτάνει στο 40%, με ολιγόμηνες συμβάσεις ορισμένου χρόνου (οσονούπω θα φτάσουμε και στα zero hour contracts!), που μετατρέπουν την 45λεπτη διδακτική ώρα σε 60λεπτη, που δεν καταβάλλουν τριετίες, που δεν τηρούν αργίες, διακοπές, δεν έχουν κανένα δικαίωμα να επικαλούνται τη νομοθεσία που καθημερινά καταπατούν.

Με την αφορμή της συγκεκριμένης απόλυσης, είναι κρίσιμο να εξετασθεί το ζήτημα της αντιπαιδαγωγικής πρακτικής ορισμένων ιδιοκτητών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών που συνάπτουν ολιγόμηνες συμβάσεις οι οποίες λήγουν πριν το πέρας του διδακτικού έτους. Η σταθερότητα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον είναι απαραίτητη, όχι μόνο για το διδάσκοντα αλλά κυρίως για τους μαθητές. Η ψυχοσυναισθηματική αναστάτωση και η παιδαγωγική «αρρυθμία» που προκαλείται στα παιδιά, από τις συνεχείς εναλλαγές εκπαιδευτικών επισημάνθηκαν στην πρόσφατη ανακοίνωσή μας για τη μαζική φυγή συναδέλφων από τα ιδιωτικά σχολεία. Η εκπαιδευτική μονάδα που μετατρέπεται σε κέντρο διερχόμενων δεν μπορεί να προσφέρει σοβαρές, ποιοτικές υπηρεσίες, είναι ένα απλό πρατήριο «γνώσης».

Έχουμε στο παρελθόν εκφράσει τη θέση ότι, λόγω του ευαίσθητου χαρακτήρα του εκπαιδευτικού αγαθού, θα πρέπει να αυστηροποιηθεί η εξαιρετικά χαλαρή για τους επιχειρηματίες στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης νομοθεσία και να κλείνουν άμεσα φορείς που καταπατούν βάναυσα και συστηματικά τη νομιμότητα. Προειδοποιούμε τους «πειρατές» του χώρου της εκπαίδευσης ότι δεν θα βρίσκονται για πάντα στο απυρόβλητο και δεν θα καλύπτονται αιωνίως πίσω από πολιτικούς προστάτες. Η «μαύρη λίστα» δεν είναι μόνο προνόμιο των εργοδοτών.

Η ΟΙΕΛΕ στέκεται στο πλευρό της συναδέλφου και θα στηρίξει με κάθε πρόσφορο τρόπο τον αγώνα για να δικαιωθεί ηθικά και να επανέλθει στην εργασία της. Καλεί τους συναδέλφους να συμμετάσχουν στην παράσταση διαμαρτυρίας που διοργανώνουν συλλογικότητες και πολίτες έξω από το Φροντιστήριο «Πρωτοπορία», Μητροπολίτου Τιμοθέου 18, Νέα Ιωνία, την Τρίτη, 22/11 και ώρα 17:00.

Τέλος, θα υπενθυμίσουμε για μια ακόμη φορά σε κόμματα και σε πολιτεία τις τρεις προτάσεις που κατέθεσε η ΟΙΕΛΕ, προκειμένου να εκκινήσει η κάθαρση στο δυσώδη χώρο των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών:

  1. Την άμεση λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμαςπου προβλέπεται ρητά στο άρθρο 30, παρ. 1 του Ν. 4415/2016, όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 4547/2018.  Είναι σημαντικό να τεθεί εδώ το ζήτημα, στην περίπτωση εφαρμογής της πλατφόρμας, της παραμετροποίησης της λειτουργίας της, ώστε να μην αποδέχεται παράνομα στοιχεία (ωρομίσθιο κάτω από το νόμιμο, ωράριο που δεν θα δέχεται ως βάση το 45λεπτο και θα παρουσιάζεται με τη μορφή δεκαδικού, πχ 21,5 ώρες, κ.λπ.)

 

 

  1. Την αναδιατύπωση της περίπτωσης κδ του άρθρου 2 (Γενικά καθήκοντα και αρμοδιότητες των Διευθυντών Εκπαίδευσης) της Υ.Α. 170405/ΓΓ1/28-12-2021που υπογράφουν η Υπουργός και η Υφυπουργός Παιδείας, ώστε να είναι σαφείς οι περιπτώσεις παραβάσεων των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών που ελέγχουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Η περίπτωση αναφέρει το εξής:

κδ. (Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης) Ελέγχουν τα φροντιστήρια και επιβάλλουν κυρώσεις στους ιδιοκτήτες τους σε περιπτώσεις παραβάσεων

 

Η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι εξαιρετικά αόριστη, με αποτέλεσμα σε πρόσφατες καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ για Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να επικοινωνούν μαζί μας στελέχη των Διευθύνσεων αυτών και να μας αναφέρουν ότι δεν γνωρίζουν ποιες είναι οι παραβάσεις που καλούνται να εξετάσουν!

 

  1. Τη θεσμοθέτηση, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του χώρου της εκπαίδευσης, κοινού σώματος πιστοποιημένων επιθεωρητώντου ΣΕΠΕ και του Υπουργείου Παιδείας για τον έλεγχο ιδιωτικών μονάδων εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και τα Φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Η ίδρυση ενός τέτοιου σώματος είχε συζητηθεί και στο παρελθόν σε συσκέψεις στελεχών των Υπουργείων Εργασίας και Παιδείας, ενώ είναι γνωστό πως τέτοιοι εποπτικοί θεσμοί λειτουργούν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

 

 

 

- Advertisement -spot_img
Δείτε επίσης
Ανακοινώσεις
- Advertisement -spot_img