Ταυτόχρονα με το δράμα που λαμβάνει χώρα στην Ιόνιο Σχολή, συνάδελφοι μας ενημέρωσαν για ένα μαζικό κύμα απολύσεων στο International Metropolitan School στον Άλιμο. Οι πληροφορίες μας κάνουν λόγο για 10 απολύσεις (σχεδόν το ένα πέμπτο του εκπαιδευτικού προσωπικού!!) μέσα σε ελάχιστες ημέρες και η Ομοσπονδία θα ελέγξει τη Δευτέρα, αν έχει παραβιαστεί το όριο που θέτει ο νόμος για τις ομαδικές απολύσεις. Αναφέρουμε απλώς ότι επιχειρήσεις από 20 έως 150 εργαζόμενους (στις οποίες ανήκει το εν λόγω σχολείο), σύμφωνα με το όριο που θέτει το αρθ. 74 του Ν. 3863/2010, δεν μπορούν να απολύσουν πάνω από 6 εργαζόμενους μέσα σε ένα μήνα. Αν προσθέσουμε δύο απολύσεις που έγιναν στο μέσο της χρονιάς και άλλες 7 αποχωρήσεις πρόσφατα (δεν είναι ακόμη γνωστό σε εμάς αν πρόκειται για παραιτήσεις ή απολύσεις), έχουμε 19 εκπαιδευτικούς (!!!) που υποχρεώθηκαν να εγκαταλείψουν το σχολείο, ελέω των αδιανόητων εργασιακών συνθηκών που επικρατούν εκεί!
Οι απολύσεις, όπως αναφέρουν οι καταγγελίες, γίνονται κυριολεκτικά για γελοίους λόγους. «Είσαι καλή, αλλά δεν ταιριάζεις στο …πλαίσιο του σχολείου», «είσαι πολύ καλός, αλλά κάνουμε μια …αναδιάρθρωση του τμήματος», είναι κάποιες από τις αστείες αιτιολογίες που ακούνε οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι αντικρίζουν την πόρτα της εξόδου. Μαζί με τις καταγγελίες αυτές, έρχονται σε γνώση μας στοιχεία για παραβιάσεις της εκπαιδευτικής νομοθεσίας που θα κατατεθούν άμεσα στις εκπαιδευτικές αρχές. Είναι, δε, εντυπωσιακό ότι σε άλλα σχολεία του ομίλου οι εργασιακές σχέσεις είναι σαφώς καλύτερες. Η άποψη συναδέλφων είναι πως αυτό σχετίζεται με μία εκ των νόμιμων υπευθύνων που βρίσκεται στο συγκεκριμένο σχολείο και ασκεί τα καθήκοντά της με ιδιαίτερο αυταρχισμό. Όλα αυτά, φυσικά, είναι προϊόντα του εκτρωματικού Νόμου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση που έχει επιβάλει ελεύθερες, αναιτιολόγητες απολύσεις και που έχει γονατίσει το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, σπρώχνοντας κυριολεκτικά χιλιάδες εκπαιδευτικούς μακριά από τα ιδιωτικά σχολεία, λόγω της δραματικής επιδείνωσης των εργασιακών συνθηκών.
Ανάλογη είναι η εικόνα για τη Neue Schule Athen. Δυστυχώς, δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο σχολείο σχετίζεται με αυταρχικές εργασιακές συμπεριφορές και ομαδικές απολύσεις. Ανάμεσα στους απολυθέντες συγκαταλέγεται συνάδελφός μας με έντονη κοινωνική και συνδικαλιστική δράση που εύλογα είχε ενοχλήσει τη διοίκηση. Θα πρέπει εδώ για ιστορικούς λόγους να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο σχολείο ιδρύθηκε ως απόσχιση από ένα άλλο ελληνογερμανικό σχολείο, την Athener Schule, με σκοπό να προτείνει ένα νέο εκπαιδευτικό υπόδειγμα. Προφανώς, εννοούσαν το υπόδειγμα της ρωμαϊκής γαλέρας…
Το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ θα εξετάσει τις υποθέσεις και θα προγραμματίσει κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας και ενημέρωση γονέων στις αρχές του σχολικού έτους.



