Στις αρχές της εβδομάδας ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε εφάπαξ επίδομα 600 ευρώ σε ένστολους για την προσφορά τους «στην αυξημένη αστυνόμευση και στην επιτυχή αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών» και στην «πλάτη που έβαλαν».
Η ΟΙΕΛΕ δεν θα πέσει στην παγίδα του κοινωνικού αυτοματισμού. Δεν ευθύνονται οι ένστολοι για τις προεκλογικές παροχές της κυβέρνησης, προκειμένου να αποτρέψει διαρροές συγκεκριμένων ψηφοφόρων της προς την Άκρα Δεξιά. Είναι εύλογη όμως η οργή των χιλιάδων εκπαιδευτικών σε δημόσια και σε ιδιωτικά σχολεία, των πιο κακοπληρωμένων εργαζόμενων που παρέχουν δημόσιο αγαθό, για την συστηματική αγνόησή τους από την Πολιτεία.
Θα ξαναθυμίσουμε τα αυτονόητα.
- Οι ήδη τραγικά αμειβόμενοι εκπαιδευτικοί, οι άνθρωποι που ασκούν ένα από τα δυσκολότερα επαγγέλματα στην κοινωνία (σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της UNESCO κάθε ώρα διδακτικού έργου ενός καθηγητή αντιστοιχεί σε 4 ώρες εργασίας γραφείου) έχουν απωλέσει το 40% των αποδοχών τους από την ένταξή τους στο Ενιαίο Μισθολόγιο. Στη δε ιδιωτική εκπαίδευσης, που τα τελευταία χρόνια γνωρίζει θεαματική αύξηση εγγραφών, τα περίπου 28 εκατομμύρια ευρώ που χάνουν οι εκπαιδευτικοί από το 2012 και μετά, δεν καταλήγουν στα δημόσια ταμεία, αλλά στα ταμεία των ιδιοκτητών!
- Οι εκπαιδευτικοί έδωσαν τεράστια μάχη να κρατηθούν ανοιχτά τα σχολεία και να μην μείνουν οι μαθητές χωρίς την επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία την περίοδο του lockdown. Στην περίπτωση, μάλιστα, των ιδιωτικών σχολείων, υπήρξαν περιπτώσεις νοσηλείας εκπαιδευτικών λόγω burnout, καθώς κάποια ιδιωτικά σχολεία θεώρησαν σωστό να εξοντώσουν τους συναδέλφους, υποχρεώνοντάς τους σε ολοήμερη εργασία, χωρίς μάλιστα πρόσθετη αμοιβή.
- Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες:
– Στο δημόσιο σχολείο εργάζονται συχνά σε κακοσυντηρημένα κτήρια, χωρίς παράθυρα, χωρίς θέρμανση, σε κτίσματα προκάτ, σε λυόμενα. Οι αναπληρωτές κρατούν ανοιχτά δημόσια σχολεία χωρίς υποστήριξη της πολιτείας σε δύσκολες, απομονωμένες περιοχές, σε ακριτικές ζώνες, σε μέρη που χρειάζονται περισσότερο από οπουδήποτε αλλού δάσκαλο και καθηγητή, καθώς σαρώνουν οι κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες.
– Στο ιδιωτικό σχολείο οι εκπαιδευτικοί αγωνίζονται να παρέχουν υψηλής ποιότητας έργο σε ένα καθεστώς που δεν συνάδει με σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα και δεν αρμόζει στο χώρο της Παιδείας. Ακραία εκμετάλλευση με παράνομη εργασία σε αργίες και διακοπές, υπερωρίες που δεν αμείβονται, διπλά προγράμματα και συγγραφικό έργο που δεν πληρώνονται, παραβίαση της παιδαγωγικής αυτονομίας, κι όλα αυτά με συχνά περιστατικά bullying, mobbing και παρενόχλησης. Ειδικά στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία η κατάσταση θυμίζει εργασιακό χώρο στην Νοτιοανατολική Ασία.
- Οι εκπαιδευτικοί, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι, αντιμετωπίζουν τις οδυνηρές συνέπειες της ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης που έχουν ροκανίσει τα ήδη ισχνά εισοδήματά τους.
Σε όλα αυτά, η απάντηση της κυβέρνησης ήταν να αντιπαλέψει νομικά την προσφυγή των εκπαιδευτικών στο ΣτΕ για την επαναφορά των δώρων. Είναι οι αόριστες υποσχέσεις που μοιράζουν με αφόρητη ευκολία κυβερνητικοί παράγοντες ότι ΘΑ υπάρξουν αυξήσεις εκπαιδευτικών ΜΕΤΑ τις εκλογές (και με προαπαιτούμενο ότι θα τους χαρίσουμε την ψήφο μας).
Τις προθέσεις, δυστυχώς, τις γνωρίζουμε, οι υποσχέσεις δεν μας αρκούν και δεν μας πείθουν.
Ζητούμε ΕΔΩ και ΤΩΡΑ:
- Αποκατάσταση των μισθών μας στο προ 2012 επίπεδο με ψήφιση νέου μισθολογίου και επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού.
- Επαναφορά του αφορολόγητου στις 12.000€ με προσαύξηση 3.000€ για κάθε παιδί.
- Ψήφιση ενός συνολικού, δίκαιου νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στις 15 Δεκέμβρη συμμετέχουμε στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ.
Απεργούμε για την αξιοπρέπειά μας.