Μια συγκλονιστική καταγγελία-κατάθεση ψυχής κατατέθηκε στην ΟΙΕΛΕ από εκπαιδευτικό που μέχρι πρότινος υπηρετούσε ως φιλόλογος σε σχολείο των βορείων προαστίων και απολύθηκε χωρίς καμιά αιτιολογία, χωρίς καμιά αξιολογική διαδικασία. Μια ακόμη ανάμεσα στους 3000 περίπου που έχουν απολυθεί τα τελευταία 4 χρόνια από ιδιωτικά σχολεία σε ένα πρωτοφανές εργασιακό “μακελειό” που δεν έχει προηγούμενο στον ιδιωτικό τομέα. Μια ακόμη “ελεύθερη” απόλυση με τραγικές μεθοδεύσεις που αποδεικνύει πόση ζημιά έχει κάνει ο άθλιος νόμος Κεραμέως στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Η εκπαιδευτικός κατήγγειλε ότι η απόλυση της ανακοινώθηκε, όταν είχε κενό (!) και ότι ο ιδιοκτήτης της απαγόρευσε ακόμη και να χαιρετίσει τους μαθητές της. Όταν ζήτησε να πληροφορηθεί τους λόγους της απόλυσης, της απάντησαν (όπως υπογραμμίζει) πως η απόφαση ελήφθη λόγω δήθεν “κακών σχέσεων με τον σύλλογο διδασκόντων” ή “παραπόνων από γονείς”. Ωστόσο, ποτέ δεν υπήρξε καμιά συνεδρίαση του συλλόγου που να εκφραστεί πρόβλημα συναδελφικών σχέσεων, ενώ πολλοί γονείς στο άκουσμα της είδησης της απόλυσης εξέφρασαν την λύπη και την έκπληξή τους για την απόφαση του σχολείου με πλήθος μηνυμάτων.
Το πλέον εξοργιστικό είναι πως η διεύθυνση του σχολείου, πάντοτε σύμφωνα με την καταγγελία, προκειμένου να δικαιολογήσει σε μαθητές και γονείς την αιφνίδια απόλυση, επικαλέστηκε ψευδείς και δυσφημιστικές δικαιολογίες. Αντιγράφουμε από το κείμενο που εστάλη στην ΟΙΕΛΕ:
“Τις αμέσως επόμενες ημέρες (σσ εννοεί μετά την απόλυση), οι νόμιμοι εκπρόσωποι του σχολείου, όταν ερωτήθηκαν επισταμένως τόσο από τους μαθητές όσο και από τους γονείς τους για το λόγο της αιφνίδιας απόλυσής μου και υπό τις συνθήκες που αυτή έλαβε χώρα, διατύπωσαν μία σειρά από δικαιολογίες που είναι παντελώς αναληθείς, προσβάλλουν δε βάναυσα την τιμή και την υπόληψή μου. Ειδικότερα:
i. Αναφέρθηκε στους μαθητές ότι η απόλυσή μου έγινε κατόπιν μεταξύ μας συνεννόησης η οποία είχε τάχα προηγηθεί 1,5 μήνα πριν από την καταγγελία
ii. Αποτέλεσμα της δήθεν γνώσης μου για την απόλυσή μου ήταν τάχα ότι εγώ υποκίνησα όλες τις αντιδράσεις εντός και εκτός του σχολείου (αποχή των μαθητών και διαμαρτυρίες των γονέων)
iii. Υπονοήθηκε, κατόπιν δήθεν πληροφόρησης από συνάδελφο καθηγητή της πληροφορικής, ότι εγώ δημοσίευσα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης φωτογραφία με τους μαθητές μου και ότι τάχα η διεύθυνση του σχολείου μου επέβαλε την αφαίρεσή της, γεγονός που ουδέποτε έλαβε χώρα!
Όλοι οι ανωτέρω ισχυρισμοί που προβλήθηκαν στους μαθητές μου και στους γονείς τους για να δικαιολογηθεί η αιφνίδια καταγγελία της σύμβασης εργασίας μου στη μέση του διδακτικού έτους και να κατευναστούν οι αυθόρμητες αντιδράσεις τωνμαθητών μου, είναι ψευδείς και προσχηματικοί, με θίγουν δε βάναυσα ως άνθρωπο και ως επαγγελματία. Το αληθές είναι ότι η απόλυσή μου ήταν απόλυτα αιφνιδιαστική, έγινε χωρίς εγώ να γνωρίζω τίποτα, ενώ το θέμα της δήθεν δημοσίευσης φωτογραφιών σε social media με πρόσωπα των μαθητών μου, είναι ανύπαρκτο. Εξάλλου και στην επιστολή του σχολείου προς τους διαμαρτυρόμενους γονείς, υπάρχουν αόριστες αναφορές για «παιδαγωγικά και διοικητικά κριτήρια» που ποτέ δεν εξειδικεύτηκαν, δοθέντος μάλιστα ότι για τα παιδαγωγικά κριτήρια την απάντηση την έχουν ήδη δώσει οι ίδιοι οι μαθητές και οι γονείς τους.”
Επιπλέον, η ΟΙΕΛΕ έχει λάβει γνώση για ενδεχόμενη παράνομη μείωση ωραρίου της εκπαιδευτικού, προφανώς με στόχο να απολυθεί με μικρότερη αποζημίωση, και θα ζητήσει διερεύνηση του θέματος και πειθαρχική δίωξη των υπευθύνων του σχολείου.
Αυτός είναι πλέον η κατάσταση σε πολλά ιδιωτικά σχολεία. Αδιαφάνεια, εργασιακή βαναυσότητα και ακραία εκμετάλλευσ, καθεστώς τρόμου και σιωπής. Έχει φθάσει η ώρα να δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη για την ανατροπή της θλιβερής αυτής κατάστασης.
ΥΓ Υπήρξε επικοινωνία με τη διοίκηση του σχολείου, η οποία προτίθεται να απαντήσει στα καταγγελλόμενα. Η ΟΙΕΛΕ δεσμεύεται, στο όνομα της αμεροληψίας, της διαφάνειας και της παρουσίασης όλων των απόψεων, ότι θα δημοσιεύσει την απάντηση, εάν αυτή έρθει.