Σε λίγες ημέρες, το Σάββατο 18/5, θα λάβει χώρα η πρώτη περιβαλλοντική δράση ΟΙΕΛΕ-Παρέας του Δάσους που θα πραγματοποιηθεί στο χώρο της Φιλοδασικής Ένωσης Αθηνών, στο Δάσος Υμηττού (δείτε εδώ το χώρο στο Google Maps). H δεύτερη δράση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25/5 στο χώρο της Ελληνοαγγλικής Αθηνών και τις σχετικές πληροφορίες μπορείτε να τις βρείτε στη σχετική μας ανάρτηση.
Επειδή ήδη υπάρχει μεγάλη συμμετοχή, θα δεχόμαστε αιτήσεις μέχρι το απόγευμα της Τετάρτης 15/5 στο e-mail oieleomospondia@gmail.com. Στον τίτλο του mail παρακαλούμε να βάλετε “Σεμινάριο ΟΙΕΛΕ-Παρέα του Δάσους, Σάββατο 18/5”. Για τη δεύτερη δράση, μπορείτε να δηλώνετε συμμετοχή στο ίδιο mail με τίτλο “Σεμινάριο ΟΙΕΛΕ-Παρέα του Δάσους, Σάββατο 25/5”.
Δείτε εδώ γενικές πληροφορίες και το πρόγραμμα της δράσης:
Σάββατο 18 Μαίου 2024
Χώρος: Φιλοδασική Ένωση Αθηνών, Καισαριανή (Δάσος Υμηττού)
Θέμα: “Το σχολείο στη φύση: Εργαστήριο για την παιδαγωγική προσέγγιση των υπαίθριων φυσικών χώρων”
Συντονίστρια εργαστηρίου: Ρόζα Τριανταφυλλίδη
Διάρκεια: 4 ώρες
Η σύνδεση με τον φυσικό κόσμο αποτελεί θεμέλιο για την υγιή και ολιστική (σωματική, ψυχική, πνευματική και κοινωνική) ανάπτυξη των παιδιών. Η επαφή με το ανοιχτό σχολείο της φύσης προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα για παιχνίδι, ανακάλυψη, χαρά, μάθηση και δημιουργία, παρέχοντας ταυτόχρονα, κίνητρα για την εξέλιξη των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων τους και ενισχύοντας τη φιλοπεριβαλλοντική τους συνείδηση.
Το εργαστήριο εστιάζει στους τρόπους προσέγγισης των γειτονικών σε κάθε σχολείο υπαίθριων φυσικών χώρων και στην ένταξη τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, αξιοποιώντας τη φύση τόσο ως πλαίσιο, όσο και ως εργαλείο εκπαίδευσης. Συνδυάζει στοιχεία από την εμπειρική μάθηση, τα Σχολεία του δάσους και την παιδαγωγική τέχνη Waldorf-Steiner και αποτελεί μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση του φυσικού χώρου, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας και εκπαίδευσης.
Το εργαστήριο στοχεύει:
Να θέσει τη θεωρητική βάση, τη φιλοσοφία και τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής προσέγγισης της φύσης.
Να ενισχύσει τη γνωστική και βιωματική σύνδεση των συμμετεχόντων με τον φυσικό κόσμο.
Να δώσει πρακτικά βήματα για την παιδαγωγική αξιοποίηση των υπαίθριων φυσικών χώρων με βάση τους περιορισμούς και τις δυνατότητες τους.
Να προτείνει παραδείγματα διαθεματικής προσέγγισης της φύσης και δημιουργίας παιδαγωγικού υλικού από φυσικά υλικά, σε σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, με στόχο την ενίσχυση της ανάπτυξης όλων των τύπων νοημοσύνης των παιδιών.
Να εμπνεύσει, να ενθαρρύνει και να στηρίξει τους παιδαγωγούς να ακολουθήσουν την παιδαγωγική προσέγγιση της φύσης, εντάσσοντας την καθημερινή επαφή με τη φύση στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Πρόγραμμα δράσης
9:15 -9:30: Προσέλευση
9:30- 11:30: Στο μεγάλο σχολείο της φύσης – Θεωρητική και βιωματική προσέγγιση της παιδαγωγικής προσέγγισης των φυσικών χώρων
11:30 -11:45: Διάλειμμα και κολατσιό
11:45 -13:30: Πρακτικά βήματα σχεδιασμού υπαίθριων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
Απαραίτητα Εφόδια:
– Άνετο ντύσιμο, καπέλο
– Παγούρι με πόσιμο νερό
– Ατομικό κολατσιό
– Διάθεση για παιχνίδι και ανακαλύψεις!