Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα στον Υπουργό Παιδείας επιστολή με την οποία επισημαίνει ότι για το κρίσιμο ζήτημα των μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση θα πρέπει να προσκληθεί και η Ομοσπονδία μας, καθώς πρόκειται για ένα ζήτημα που δεν απασχολεί μόνο τα συνδικάτα της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά ολόκληρο τον κόσμο της Παιδείας και ολόκληρη την κοινωνία.
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,
Με ικανοποίηση ακούσαμε από τα χείλη σας την επιβεβαίωση της εξαγγελίας για μόνιμους διορισμούς από το ερχόμενο σχολικό έτος. Η απόφαση αυτή είναι κομβικής σημασίας, καθώς δεν αποτελεί εκπλήρωση μιας απλής δέσμευσης των ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας από το 2015 μέχρι σήμερα, αλλά είναι κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και απόδειξη ότι η χώρα επιχειρεί να επανέλθει σε κανονική λειτουργία μετά την πολυετή της δοκιμασία από τη βαθιά οικονομική και κοινωνική κρίση.
Μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση έχουν να γίνουν από τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ το 2009. Τα αποτελέσματα για τη δημόσια εκπαίδευση είναι τραγικά. Έχουμε το πιο γερασμένο εκπαιδευτικό προσωπικό στην ΕΕ, ενώ το ποσοστό των αναπληρωτών φθάνει περίπου στο 15%, το οποίο ακόμη και ο νεοσυντηρητικής αντίληψης στις εκπαιδευτικές του αναλύσεις ΟΟΣΑ θεωρεί απαγορευτικό. Η ΟΙΕΛΕ έχοντας ως προμετωπίδα της τον αγώνα για ποιοτική δημόσια εκπαίδευση προς όφελος της κοινωνίας, ειδικά των μη προνομιούχων, καλωσορίζει την πρωτοβουλία σας. Θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί ότι ο προτεινόμενος αριθμός είναι μικρός για τις σημαντικές ανάγκες που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση.
Οφείλουμε, όμως, να σας θυμίσουμε ότι και η δική μας φωνή στο διάλογο για το σύστημα διορισμών θα πρέπει να ακουστεί. Δεν είναι μόνο το ότι οι θέσεις μας για το εκπαιδευτικό σύστημα που κατατίθενται είτε μέσω του κλαδικού μας ινστιτούτου είτε σε συνεργασία με το ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ είναι προϊόντα συστηματικής ερευνητικής εργασίας και έχουν χρησιμοποιηθεί ακόμη και από το Υπουργείο Παιδείας σε δύσκολες διαπραγματεύσεις με τους διεθνείς θεσμούς. Είναι το ότι εκατοντάδες συνάδελφοί μας, απολυμένοι από την ιδιωτική εκπαίδευση τη σκοτεινή περίοδο 2010-15 κατά κύριο λόγο για την κοινωνική τους δράση και την προσπάθειά τους να τηρηθεί η συνταγματική νομιμότητα στα ιδιωτικά σχολεία, σήμερα υπηρετούν ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση. Άλλωστε το ζήτημα των διορισμών δεν απασχολεί μόνο τα συνδικάτα στη δημόσια εκπαίδευση, αλλά ολόκληρο τον κόσμο της Παιδείας και ολόκληρη την κοινωνία.
Ίσως χρόνιες προκαταλήψεις για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και το ρόλο τους να συντελούν στον αποκλεισμό, σε αρκετές περιπτώσεις, της Ομοσπονδίας για θέματα που αφορούν στο ενιαίο (βάσει της κείμενης νομοθεσίας) εκπαιδευτικό σύστημα, όπως, πχ, το σύστημα ένταξης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη μεταρρύθμιση του Λυκείου, ή, πρόσφατα, το σύστημα διορισμών. Είμαστε βέβαιοι ότι με την πρόσκλησή μας στο διάλογο αυτό (και για άλλα ζητήματα σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα) θα αναγνωρίσετε ότι κάθε ιδιωτικός εκπαιδευτικός φέρει κι αυτός το μεγάλο «Λ», όπως έλεγε ο αείμνηστος Ανδρέας Κασέτας. Το ρόλο του λειτουργού της εκπαίδευσης.