ΑρχικήΑνακοινώσειςΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ Μ. ΚΟΥΡΟΥΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ...

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΙΕΛΕ Μ. ΚΟΥΡΟΥΤΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

- Advertisement -spot_img

Ο Πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μιχάλης Κουρουτός έκανε την ακόλουθη τοποθέτηση στη σημερινή έκτακτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής:

 

Κύριε Υπουργέ, Κύριοι Βουλευτές. εκπρόσωποι των φορέων,

Η Ομοσπονδία μας, σε ό, τι αφορά τα άρθρα 71 και 72 του παρόντος νομοσχεδίου, εκτιμά τα εξής:

  • Εναρμόνιση αποφάσεων υπηρεσιακών συμβουλίων για καταχρηστικές απολύσεις με την κείμενη νομοθεσία

Στο νομοσχέδιο υπάρχει μια διάταξη που ενισχύει τις αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων για καταχρηστικές απολύσεις. Είναι γνωστή η συνταγματική επιταγή και η νομολογία που εξ αυτής έχει παραχθεί, με απιοκορύφωμα την απόφαση 622/2010 του ΣτΕ. Το έργο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών θεωρείται λειτούργημα προς όφελος της κοινωνίας, επομένως η τήρηση ενός κατά το δυνατόν σταθερού εργασιακού καθεστώτος είναι απαραίτητη για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος.

Τούτο έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία σε ιδιωτικά σχολεία ειδικού ενδιαφέροντος, όπως σχολεία μειονοτικά, θρησκευτικά κ.λπ. γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο ατομικές, πολιτικές και θρησκευτικές ελευθερίες να τεθούν υπό αμφισβήτηση, οδηγώντας ακόμη και σε καταχρηστικές απολύσεις. Επομένως η συγκεκριμένη διάταξη προστατεύει τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την κοινωνία από ένα μικρό μεν, υπαρκτό όμως αριθμό τέτοιων ακραίων περιπτώσεων.

  • Υποχρέωση ιδιωτικών σχολείων να εγγράφουν παιδιά με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Στη συνέχεια θέλω να πω δυο λόγια για τη διάταξη που επιβάλλει στα ιδιωτικά σχολεία την εγγραφή παιδιών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία. Κάποιους ίσως να παραξενεύει αυτή η διάταξη. Οφείλουμε όμως να πούμε τι πραγματικά συμβαίνει στην ιδιωτική εκπαίδευση. Σε ιδιωτικά σχολεία που το Σύνταγμα και οι νόμοι ορίζουν ότι παρέχουν δημόσιο αγαθό, επομένως αγαθό που απευθύνεται σε κάθε παιδί.

Πρέπει να σημειωθεί, προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης, ότι υπάρχουν πολλά ιδιωτικά σχολεία που προσφέρουν στις τοπικές κοινωνίες, που έχουν κοινωνική ευαισθησία. Είναι γνωστή η φιλανθρωπική δραστηριότητα αρκετών ιδιωτικών σχολείων, ιδίως των μη κερδοσκοπικών. Είναι γνωστό, επίσης, ότι ιδιωτικά σχολεία έχουν φιλοξενήσει και πρόκειται να φιλοξενήσουν αφιλοκερδώς προσφυγόπουλα.

Δυστυχώς όμως αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη είναι τα ιδιωτικά σχολεία που επιδιώκουν να κρατήσουν «καθαρές» βιτρίνες για τα σχολεία τους και να σταλούν οι μαθητές με αναπηρία, ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποκλειστικά στη δημόσια εκπαίδευση (προφανώς για να πανηγυρίσουν για τα …στοιχεία της PISA). Θέλουν έναν ταξικά και μαθησιακά ομογενοποιημένο μαθητικό πληθυσμό.

Η ΟΙΕΛΕ εκφράζει την ικανοποίησή της για τη διάταξη και ελπίζει να εφαρμοστεί από τις οικείες Διευθύνσεις με αυστηρότητα.

  • Παράνομοι τίτλοι σπουδών

Τέλος, οφείλω να πω ότι σήμερα είναι μια ιστορική ημέρα για την εκπαίδευση, καθώς επιλύεται ένα κορυφαίο ζήτημα που η ΟΙΕΛΕ και εγώ προσωπικά έχουμε αναδείξει εδώ και 12 χρόνια. Με τη συγκεκριμένη διάταξη επιτέλους πέφτει αυλαία σε ένα από τα μεγαλύτερα εκπαιδευτικά σκάνδαλα της Μεταπολίτευσης.

Το σκάνδαλο αυτό το ανέδειξε η ΟΙΕΛΕ από το 2005 κόντρα σε θεούς και δαίμονες. Ιδιωτικοί φορείς εκπαίδευσης υπό την ‘εμοχη σιωπή των τοπικών κοινωνιών, με τις ευλογίες κομματικών παραγόντων και τη σφραγίδα δημόσιων «λειτουργών», μοίραζαν δήθεν «άριστους» τίτλους σπουδών σε μαθητές, οι οποίοι δεν φοιτούσαν, δεν παρακολουθούσαν εργαστήρια, δεν έδιναν εξετάσεις. Με αντίτιμο 5-15.000 ευρώ όμως αγόραζαν ένα ψεύτικο «20» και κατόρθωναν να πρωτεύουν στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ και να κατακτούν θέσεις ευθύνης στο Δημόσιο, εις βάρος παιδιών που προέρχονται από τις τάξεις των μη προνομιούχων.

Εδώ πρέπει να επισημάνω ότι η τότε Υπουργός Παιδείας  Μαριέττα Γιαννάκου τόλμησε να τα βάλει με αυτό το πανίσχυρο παραεκπαιδευτικό και παραπολιτικό κύκλωμα και έβαλε φραγμό στο φαινόμενο της έκδοσης των παράνομων τίτλων σπουδών. Πρόκειται για το Ν. 3577/2007 που όμως καμιά κυβέρνηση μέχρι το 2014 δεν τον εφήρμοσε, καθώς οι περισσότεροι από τους κατόχους των παράνομων τίτλων είχαν διαπλοκή με παρασιτικά κοινωνικά και πολιτικά παράκεντρα. Σήμερα, μετά και το Ν. 4415/2016 του Νίκου Φίλη που ισχυροποίησε το Νόμο Γιαννάκου, έρχεται αυτή η διάταξη να ακυρώσει τελεσίδικα τους παράνομους τίτλους και να θεμελιώσει τη διαδικασία επανεξέτασης για τους κατόχους τους.

Η νομοθετική αυτή εξέλιξη είναι σημαντική και για έναν ακόμη λόγο. Επειδή δίνει ένα παράδειγμα στην κοινωνία ότι ξεκινά η προσπάθεια να μπει τάξη σε ένα χώρο επιχειρηματικής ασυδοσίας. Γιατί δεν ήταν μόνο τα 18 ιδιωτικά ΤΕΕ που έδιναν παράνομους τίτλους. Ακόμη και σήμερα υπάρχουν ιδιωτικοί φορείς που γεμίζουν την αγορά με παράνομους τίτλους. Φορείς πιστοποίησης καλής γνώσης ξένων γλωσσών, φορείς καλής γνώσης και χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, ιδιωτικά κέντρα πιστοποίησης, ακόμη και φροντιστήρια παρέχουν, χωρίς κανέναν έλεγχο, μαϊμού πτυχία. Ποιος ξεχνά το σκάνδαλο διορισμών διευθυντικών στελεχών και απλών εργαζόμενων στη ΝΕΡΙΤ με πλαστά πτυχία ξένων γλωσσών, όταν δεκάδες άνθρωποι ταξίδεψαν από την Αθήνα στη …Βέροια για να αποκτήσουν ένα Proficiency χωρίς να γνωρίζουν λέξη αγγλικών;

Κύριε Υπουργέ, Κύριοι Βουλευτές,

Ελπίζουμε η σημερινή διάταξη να αποτελέσει την εκκίνηση και όχι τον τερματισμό μιας προσπάθειας να εγκατασταθούν συνθήκες διαφάνειας και νομιμότητας σε έναν πολύπαθο χώρο. Διότι μια σύγχρονη Ελλάδα με σύγχρονες δομές εκπαίδευσης δεν χρειάζεται ψεύτικους τίτλους, αλλά ποιοτικές υπηρεσίες εκπαίδευσης και ένα άρτια καταρτισμένο εργασιακό δυναμικό

- Advertisement -spot_img
Δείτε επίσης
Ανακοινώσεις
- Advertisement -spot_img