Μια σημαντική είδηση ανακοινώθηκε στην ΟΙΕΛΕ από το Παράρτημα του ΣΙΕΛ στη Σχολή Μωραΐτη. Μετά από μακρά διαβούλευση και ανταλλαγή απόψεων, η διοίκηση της Σχολής αποφάσισε να αποδώσει ισχυρή οικονομική ενίσχυση εκπαιδευτικούς, επιβραβεύοντας έτσι την προσπάθειά τους. Η ενέργεια αυτή του σχολείου αποκαθιστά στοιχειωδώς την ομαλότητα και τη δικαιοσύνη, ειδικά σε μια περίοδο ισχυρής κερδοφορίας των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και υπέρογκης αύξησης του κόστους ζωής.
Η επαναφορά των δώρων αποτελεί ένδειξη ότι ο κοινωνικός διάλογος μπορεί να λειτουργήσει, όταν υπάρχει καλή πίστη και αμοιβαία κατανόηση. Είναι, κυρίως όμως, απόδειξη ότι οι εργαζόμενοι οργανωμένα και συλλογικά μπορούν να διεκδικούν και να κερδίζουν, ακόμη και σε δύσκολες εποχές. Είναι, άλλωστε, γνωστό εδώ και χρόνια το μοντέλο κοινωνικής διαβούλευσης στο Pierce – Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδας, όπου οι εκπαιδευτικοί και οι διοικούντες αποφάσισαν τη μη διακοπή της καταβολής των δώρων που προβλέπονταν από τις μνημονιακές νομοθετικές ρυθμίσεις. Η ανάπτυξη του σχολείου αυτού επιβεβαιώνει ότι η εκτίμηση του έργου των εκπαιδευτικών έχει άμεσα και απτά αποτελέσματα και για το ίδιο το εκπαιδευτήριο.
Εκτιμούμε τη συγκεκριμένη εξέλιξη ως ιδιαίτερα σημαντική. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι σχολεία όπως η Σχολή Μωραϊτη ή το Pierce έχουν καλές εργασιακές σχέσεις και δεν αντιμετωπίζουν φαινόμενα μαζικών αποχωρήσεων, όπως άλλα που δεν ακούν τα μηνύματα των καιρών και δεν αντιμετωπίζουν τις τάσεις φυγής των εκπαιδευτικών που έχουμε αναδείξει με την έρευνά μας για το Biq Quit στην ιδιωτική εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα μεγάλων και εύρωστων σχολείων που, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται αντιμέτωπα με δεκάδες παραιτήσεις, αρνούνται να συνομιλήσουν με τους εκπαιδευτικούς, όσο για την παροχή ηθικών και οικονομικών κινήτρων, ούτε λόγος… Αντιθέτως, σκληραίνουν τη στάση τους και επιδεινώνουν διαρκώς τις εργασιακές συνθήκες για τους εκπαιδευτικούς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους.
Χθες η ΟΙΕΛΕ προχώρησε στην κατάθεση της «Μαύρης Βίβλου του Big Quit στην ιδιωτική εκπαίδευση» στον Πρωθυπουργό, στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και στους αρχηγούς των κομμάτων. Ελπίζουμε στο άνοιγμα του διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να υπάρξουν γενναίες αλλαγές στο νομοθετικό καθεστώς που διέπει την ιδιωτική εκπαίδευση και να εξασφαλιστούν κατά το δυνατόν δίκαιες και σταθερές εργασιακές συνθήκες για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Από την θεμελίωση της εκπαιδευτικής αρμονίας και ομαλότητας στο χώρο μας, μόνο να κερδίσουν θα έχουν τα ιδιωτικά σχολεία.