ΑρχικήΑνακοινώσειςΑύριο απεργούμε, γιατί «δεν αντέχουμε άλλο»! Νέος, δίκαιος νόμος για την ιδιωτική...

Αύριο απεργούμε, γιατί «δεν αντέχουμε άλλο»! Νέος, δίκαιος νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση τώρα!

- Advertisement -spot_img

Αύριο απεργούμε! Γιατί δεν πάει άλλο! Γιατί δεν αντέχουμε άλλο! O χώρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης βράζει από οργή, από αγανάκτηση, από απελπισία.

Στα ιδιωτικά σχολεία η εργασία είναι σχεδόν διπλάσια από ό,τι στις αρχές του 2000, χωρίς φυσικά οικονομικό αντίκρισμα. Πέρα από την αφόρητη γραφειοκρατία που μειώνει τον ωφέλιμο χρόνο διδασκαλίας, τα ιδιωτικά σχολεία έχουν επιδοθεί σε έναν άτυπο ανταγωνισμό περισσότερης ύλης, περισσότερων προγραμμάτων, μεγαλύτερου όγκου δουλειάς, κυρίως για λόγους διαφημιστικούς ή μετά από απαίτηση κάποιων άσχετων με την εκπαίδευση γονέων. Θύματα αυτής της άφρονης πολιτικής είναι τόσο οι μαθητές που δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε ένα τέτοιο φορτίο «γνώσης» όσο και οι εκπαιδευτικοί που έχουν εξοντωθεί. Έχουμε για πρώτη φορά καταγεγραμμένες περιπτώσεις burn out στην ιδιωτική εκπαίδευση. Δεν είναι όμως μόνο η εξάντληση το πρόβλημα:

  • Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απολύονται χωρίς καμιά αιτιολογία ή αξιολογική διαδικασία, κάποιες φορές επειδή οι απόψεις και η δράση τους δεν αρέσουν στον εργοδότη.
  • Τα φαινόμενα ενδοσχολικής βίας και το γονεϊκό bullying οξύνονται.
  • Η απλήρωτη εργασία απογεύματα, Σαββατοκύριακα, αργίες και διακοπές αποτελούν την σκληρή πραγματικότητα σε πολλές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης.
  • Ακόμη και εξόφθαλμες περιπτώσεις παραβίασης της εκπαιδευτικής και της εργατικής νομοθεσίας εις βάρος συναδέλφων μας κουκουλώνονται από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές.
  • Τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία έχουν μεταβληθεί σε Κρανίου Τόπο για τους συναδέλφους μας που εργάζονται 10-12 ώρες την ημέρα, κυρίως κάνοντας εργασίες εκτός διδακτικών καθηκόντων, λαμβάνοντας σπάνια το νόμιμο μισθό.
  • Το νομοθετικό πλαίσιο για τα ιδιωτικά σχολεία δεν διασφαλίζει ούτε την στοιχειώδη παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών ούτε το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης που αυτά παρέχουν κατά παραχώρηση του Συντάγματος;

Τραγική είναι η κατάσταση και στο υπόλοιπο κομμάτι της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τα Φροντιστήρια, τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, τα ιδιωτικά ΙΕΚ, τα Κέντρα Μελέτης.  Δεν υπάρχουν πια συλλογικές συμβάσεις που να διασφαλίζουν στοιχειώδεις όρους εργασίας και αμοιβής, η αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία κυριαρχούν, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν έχουν καν πειθαρχική αρμοδιότητα για την εποπτεία τους, σε πολλές μονάδες δεν τηρείται καν το 45λεπτο. Ιδίως τα Κέντρα Μελέτης δεν έχουν καν ρυθμιστικό πλαίσιο, λειτουργούν απολύτως παράνομα!

Δεν πάει άλλο! Αύριο στέλνουμε ένα μήνυμα στο Υπουργείο Παιδείας που δεν προχωρεί σε δίκαιες αλλαγές, διότι δεσμεύεται από τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης. Στέλνουμε ένα μήνυμα στους εργοδότες που χρησιμοποιούν την πολιτική στήριξη της κυβέρνησης για να επιβάλουν καθεστώς ασυδοσίας και εκμετάλλευσης. Στέλνουμε ένα μήνυμα σε κάποιους γονείς που θεωρούν τους εκπαιδευτικούς υπαλλήλους τους και παρεμβαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία με τρόπο που επιδεινώνει την ποιότητα της Παιδείας. Στέλνουμε ένα μήνυμα ελπίδας σε όλες και όλους τους συναδέλφους μας που εύλογα φοβούνται, που αισθάνονται απροστάτευτοι, απελπισμένοι, καταρρακωμένοι.

Αύριο απεργούμε!

  • Ζητούμε να μπει ένα τέλος στην οικονομική, στην εργασιακή, στην ηθική εξαθλίωση σε ιδιωτικά σχολεία, Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, ΙΕΚ, Κέντρα Μελέτης.
  • Ζητούμε να σταματήσει η άγρια εκμετάλλευση και η υπερεντατικοποίηση της εργασίας.
  • Ζητούμε να μπει φραγμός στην εργοδοτική ασυδοσία και στην καλπάζουσα παραβατικότητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
  • Ζητούμε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας για να επιτελέσουμε το λειτούργημά μας. Είμαστε επιστήμονες, είμαστε παιδαγωγοί, είμαστε άνθρωποι, όχι είλωτες.
  • Ζητούμε να μπορούμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια!

Ζητούμε να ψηφιστεί ένας νέος, δίκαιος νόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση μετά από ευρύ κοινωνικό διάλογο.

Καταθέτουμε το πλαίσιο των αιτημάτων μας και αναμένουμε πλέον ενέργειες από την πολιτική ηγεσία και τα κόμματα. Το απαιτεί η δραματική, πλέον, κατάσταση στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

 

Γενικό αίτημα

  • Ψήφιση ενός νέου, κοινωνικά δίκαιου νόμου για τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης μετά από κοινωνικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους

Ιδιωτικά σχολεία

  • Επαναφορά των μισθών στα προ 2012 επίπεδα και αποκατάσταση των Δώρων Χριστουγέννων/Πάσχα και του επιδόματος αδείας στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων
  • Προδικαστικό έλεγχο για τις καταγγελίες σύμβασης σε περίπτωση καταχρηστικότητας, καμιά απόλυση στη διάρκεια του διδακτικού έτους
  • Επαναφορά του ύψους των αποζημιώσεων απόλυσης στο όριο που έθετε ο Ν. 4415/2016 και αποζημίωση απόλυσης με τη συμπλήρωση τουλάχιστον εξαμήνου
  • Κατάργηση της απαράδεκτης ρύθμισης για την παραίτηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών από μέρος του ωραρίου τους που οδηγεί σε εκβιασμό των εκπαιδευτικών. Η παραίτηση από μέρος του ωραρίου θα γίνεται μόνο για καθορισμένους από τη νομοθεσία όρους (όπως συμβαίνει στις άδειες άνευ αποδοχών) και με έγκριση των αρμόδιων υπηρεσιακών συμβουλίων.
  • Δήλωση των απογευματινών δραστηριοτήτων στα ιδιωτικά σχολεία στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, ώστε να έχουν την ουσιαστική εποπτεία των δραστηριοτήτων αυτών, για να ανακοπεί το χάος της αδήλωτης ή της «εθελοντικής» εργασίας
  • Αντικατάσταση προσχηματικών/προειδοποιημένων ελέγχων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης από κανονικούς ελέγχους στα ιδιωτικά σχολεία.
  • Εκσυγχρονισμός του αναχρονιστικού πειθαρχικού πλαισίου που προβλέπεται στο Ν. 682/77
  • Ηλεκτρονική ανάρτηση του προγράμματος του σχολείου και των εκπαιδευτικών στο διαδίκτυο
  • Επαναφορά των ρυθμίσεων διαιτητικών αποφάσεων που προέβλεπαν έκπτωση 90% στα δίδακτρα για τα παιδιά των εκπαιδευτικών
  • Σύνδεση της αύξησης των διδάκτρων (που θα πρέπει να παρακολουθούνται από τη Γ.Γ. Εμπορίου, όπως συνέβαινε προ Μνημονίων) και της κερδοφορίας των ιδιωτικών σχολείων με παροχές προς τους εκπαιδευτικούς
  • Ψήφιση νέου νομοθετικού πλαισίου για τα ξένα σχολεία: Εναρμόνιση των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε αυτά με τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών στα υπόλοιπα ιδιωτικά σχολεία (εκτός κι αν ισχύουν ευνοϊκότερες ρυθμίσεις)
  • Αυστηροποίηση του πλαισίου αδειοδότησης ιδιωτικών σχολείων. Επαναφορά της δυνατότητας ίδρυσης σχολείου από φυσικό πρόσωπο μόνο σε εκπαιδευτικό.
  • Άμεση αναθεώρηση της διάταξης που ανοίγει παράθυρο για παράνομη, μονομερή μείωση ωραρίου των συναδέλφων μας
  • Διαφύλαξη της προϋπηρεσίας και πρόσληψη στο δημόσιο μόνο με το προσοντολόγιο κι όχι με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ
  • Αναγνώριση της προϋπηρεσίας στους συναδέλφους μας που υπηρέτησαν επί χρόνια σε θέση δασκάλων για τον Πίνακα του ΑΣΕΠ
  • Επαναφορά των εκπαιδευτικών αδειών μετ’ αποδοχών που θα δώσουν γνωστικά εφόδια στους συναδέλφους μας με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης
  • Καταπολέμηση της ογκούμενης παραβατικότητας από τις αδρανείς εποπτικές αρχές, κυρίως στον χώρο των ιδιωτικών νηπιαγωγείων
  • Καταπολέμηση της αδήλωτης καλοκαιρινής εργασίας στα παράνομα και άκρως επικίνδυνα για τη ζωή και την ασφάλεια των μαθητών summer camps
  • Αντιμετώπιση του τέρατος της γραφειοκρατίας και μείωση του εξοντωτικού όγκου δουλειάς που δε μας επιτρέπει να διδάσκουμε σωστά και ποιοτικά
  • Στήριξη των εκπαιδευτικών στις γονεϊκές πιέσεις που μπορεί να αλλοιώσουν τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και να καταστρατηγήσουν τα δικαιώματα των παιδιών

Για Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών

  • Επαναφορά του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών με τη δυνατότητα μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία

 

  • Εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που προβλέπει το άρθρο 30 του Ν. 4415/2016, ώστε να διασταυρώνονται στοιχεία που θα καταχωρίζουν οι ιδιοκτήτες των μονάδων αυτών με αυτά από άλλες πλατφόρμες (πχ ΠΣ Εργάνη), ώστε να καταπολεμηθεί η οξυμένη αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία

 

  • Μετατροπή των συμβάσεων των εκπαιδευτικών στους χώρους αυτούς σε αορίστου χρόνου, ιδίως αν οι εκπαιδευτικοί εργάζονται για χρόνια καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες

 

  • Αποσαφήνιση των πειθαρχικών αρμοδιοτήτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για τους χώρους αυτούς. Ενίσχυση των τμημάτων Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών στις Διευθύνσεις με επιπλέον προσωπικό, ώστε να ανταποκρίνονται στο σύνθετο και απαιτητικό έργο εποπτείας

 

Ιδιωτικά ΙΕΚ

  • Ενίσχυση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών των ιδιωτικών ΙΕΚ (συλλογικές συμβάσεις, συμβάσεις αορίστου χρόνου, αιτιολογημένες καταγγελίες σύμβασης), καθώς αποδίδουν τίτλους σπουδών ενταγμένους στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και χρειάζονται στοιχειώδη προστασία

 

  • Αυστηρός έλεγχος των εποπτικών αρχών στα ιδιωτικά ΙΕΚ, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα πλασματικών τάξεων/σπουδαστών

 

  • Ανάθεση πειθαρχικού ελέγχου των ΙΕΚ από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

 

Κέντρα Μελέτης

 

  • Ψήφιση ρυθμιστικού πλαισίου για τα εντελώς αρρύθμιστα Κέντρα Μελέτης και ΚΔΑΠ που έχουν ως δραστηριότητα τους την εκπαίδευση μαθητών

 

  • Έλεγχος των κτηριακών υποδομών από τον ΕΟΠΠΕΠ

 

  • Καθορισμός προσόντων για την πρόσληψη εκπαιδευτικών και εξομοίωση των εργασιακών τους σχέσεων (ωράριο, αμοιβές, ασφάλιση) με αυτές των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών

 

Summer camps

  • Ρυθμιστικό πλαίσιο για τα summer camps και ορισμός προδιαγραφών λειτουργίας. Δήλωση εργαζόμενων με συγκεκριμένα προσόντα σχετιζόμενα με τις δραστηριότητες.

 

Ψηφιακές πλατφόρμες

  • Δημιουργία εθνικού μητρώου για ψηφιακές πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης. Εποπτεία (και) από το ΥΠΑΙΘ, εξομοίωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών με τις σχέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών των Φροντιστηρίων και των Κ.Ξ.Γ.

 

 

 

- Advertisement -spot_img
Δείτε επίσης
Ανακοινώσεις
- Advertisement -spot_img