ΑρχικήΑνακοινώσειςΠρωτοβουλία-πρόσκληση ΟΙΕΛΕ προς ΔΟΕ-ΟΛΜΕ για τη διοργάνωση κοινής εκδήλωσης παρουσίασης των επιστημονικών...

Πρωτοβουλία-πρόσκληση ΟΙΕΛΕ προς ΔΟΕ-ΟΛΜΕ για τη διοργάνωση κοινής εκδήλωσης παρουσίασης των επιστημονικών θέσεων των συνδικάτων της εκπαίδευσης απέναντι στην επικίνδυνη προεκλογική παρωδία της «αξιολόγησης»

- Advertisement -spot_img

Σήμερα απεστάλη πρόσκληση της ΟΙΕΛΕ προς τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ και τα κλαδικά τους Ινστιτούτα (ΙΠΕΜ και ΚΕΜΕΤΕ), με σκοπό την προετοιμασία και τη διοργάνωση κοινής εκδήλωσης, όπου θα παρουσιαστούν οι επιστημονικές επεξεργασίες των συνδικάτων της εκπαίδευσης για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Μια τέτοια δημόσια εκδήλωση αποτελεί αναγκαιότητα, προκειμένου να ενημερωθεί κάθε πολίτης υπεύθυνα για τις θέσεις των τριών Ομοσπονδιών και να καταδειχθεί με τεκμηριωμένο λόγο πως η απόπειρα «αξιολόγησης» που επιβάλλει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν είναι τίποτε περισσότερο από ένα προεκλογικό, επικοινωνιακό πυροτέχνημα, που αποσκοπεί  στην κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και στην περαιτέρω απορρύθμιση της Δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Ακολουθεί η επιστολή της ΟΙΕΛΕ:

«Αγαπητοί συνάδελφοι,

Η Ομοσπονδία μας στέκεται διαχρονικά στο πλευρό της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ στον αγώνα για ποιοτική δημόσια Παιδεία για όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως κοινωνικής, οικονομικής και πολιτισμικής προέλευσης, και για την προάσπιση θεμελιωδών εργασιακών δικαιωμάτων για κάθε συνάδελφο. Για τον λόγο αυτό στηρίζουμε τις δράσεις που αποφασίσατε με συντριπτική πλειοψηφία, ώστε να μην εφαρμοστεί το επικίνδυνο προεκλογικό, επικοινωνιακού χαρακτήρα, πυροτέχνημα της ατομικής «αξιολόγησης», που εφαρμόζεται αυτό το διάστημα στους νέους συναδέλφους.

Ο πανίσχυρος μηντιακός μηχανισμός, που εδώ και περίπου 15 χρόνια επιχειρεί συστηματικά να αποδομήσει τα συνδικάτα και να συκοφαντήσει τον εκπαιδευτικό κλάδο με στόχο την πλήρη εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού αγαθού, έχει επιστρατευτεί στη στήριξη του «ιδεολογήματος Κεραμέως». Ενός ιδεολογήματος που δεν έχει καμιά σοβαρή επιστημονική βάση, αντλεί πολιτικά  επιχειρήματα από τη σκοτεινή περίοδο του επιθεωρητισμού (εξ ού και η φράση «εφαρμόζουμε αξιολόγηση μετά από 40 χρόνια» της Υπουργού Παιδείας) και ανοίγει την κερκόπορτα για την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών και την περαιτέρω απορρύθμιση. Σήμερα έχουμε το θέμα της μονιμοποίησης των νέων, αύριο των μισθολογικών διαφοροποιήσεων «καλών ή κακών», μεθαύριο τι; Μήπως έρχεται η μεταφορά του επαχθούς εργασιακού καθεστώτος των ιδιωτικών σχολείων και στο δημόσιο;

Η πιστοποίηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος, η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η εποικοδομητική ανατροφοδότηση με στόχο τη βελτίωση του συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού για τον χώρο της Παιδείας αποτελούν βαθιά επιστημονικά και παιδαγωγικά ζητήματα που απασχολούν διεθνώς μεγάλο τμήμα ακαδημαϊκών και ερευνητών και συνιστούν «ανοικτά» και διαχρονικά αιτήματα του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Στον αντίποδα αυτού, στέκει η κακοσχεδιασμένη και πρόχειρη προσπάθεια «ατομικής αξιολόγησης» του ΥΠΑΙΘ, που είναι φανερό πως στήθηκε για να συμπλεύσει με την προεκλογική περίοδο και να ενεργοποιήσει την έντεχνα καλλιεργημένη εχθρότητα τμήματος της κοινωνίας απέναντι στον κλάδο μας. Ακόμη και οι φανατικότεροι οπαδοί ενός τιμωρητικού μοντέλου «αξιολόγησης» θα πρέπει να αναρωτηθούν, μεταξύ πολλών άλλων:

  • Ποιοι αξιολογούν, με ποια επιστημονική συγκρότηση και διαπίστευση και βάσει ποιου μοντέλου;
  • Για ποιο λόγο δε συστάθηκε Ανεξάρτητη Αρχή με πιστοποιημένο προσωπικό, όπως συμβαίνει στις χώρες που εφαρμόζουν ανάλογα συστήματα;
  • Για ποιο λόγο δεν έχουν οριστεί ρητά όροι και περιορισμοί, όπως συμβαίνει διεθνώς, ώστε να αποφεύγονται συγκρούσεις συμφερόντων (π.χ, ο αξιολογητής δε θα μπορεί να αξιολογεί σε σχολεία της περιφέρειας από την οποία προέρχεται);
  • Για ποιο λόγο δεν εκκίνησε η αποτίμηση από τις κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ, τα αναλυτικά προγράμματα και τα εγχειρίδια, το σύστημα επιμόρφωσης και κατάρτισης των παρατημένων εκπαιδευτικών;
  • Μέσα από ποιες συλλογικές, δημόσιες, κοινωνικές και επιστημονικές διεργασίες προέκυψε το συγκεκριμένο γραφειοκρατικό εργαλείο «αξιολόγησης» που δεν συνιστά τίποτα περισσότερο από ένα ακόμα μέσο χειραγώγησης, ελέγχου και διοικητικού αυταρχισμού;

Τα ερωτήματα είναι ρητορικά και οι απαντήσεις ευνόητες. Ωστόσο, στο γενικό προεκλογικό κλίμα που στήνουν οι «διαμορφωτές» της κοινής γνώμης, η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να απαντήσει με καθαρότητα και σαφήνεια. Να δώσει σε κάθε πολίτη, σοβαρή και έγκυρη ενημέρωση για τις προτάσεις και τις επιστημονικές της επεξεργασίες, ώστε να έχει τη δυνατότητα να μελετήσει και να βγάλει τα συμπεράσματά του.

Για τον λόγο αυτό σας καλούμε σε συνάντηση, ώστε να προετοιμαστεί κοινή εκδήλωση παρουσίασης των συνεδριακών θέσεων και των επιστημονικών επεξεργασιών των τριών Ομοσπονδιών και των κλαδικών τους Ινστιτούτων για το ζήτημα της αξιολόγησης. Η κοινωνία θα πρέπει να ενημερωθεί από τη μαχόμενη εκπαιδευτική κοινότητα για τα κρίσιμα ζητήματα του χώρου της Παιδείας και όχι από αυτούς που ονειρεύονται να μετατρέψουν την Παιδεία σε εμπορεύσιμο είδος για λίγους «εκλεκτούς».

 

 

- Advertisement -spot_img
Δείτε επίσης
Ανακοινώσεις
- Advertisement -spot_img