ΑρχικήΑνακοινώσειςΣοβαρότατες οι επιπτώσεις της ενδεχόμενης εφαρμογής των 175 ενσήμων για την επιδότηση...

Σοβαρότατες οι επιπτώσεις της ενδεχόμενης εφαρμογής των 175 ενσήμων για την επιδότηση ανεργίας σε μεγάλο τμήμα εργαζόμενων στην ιδιωτική εκπαίδευση – Οξύτατο το πρόβλημα για τους οδηγούς

- Advertisement -spot_img

Αμέσως μετά την κυβερνητική εξαγγελία της πιλοτικής εφαρμογής για το νέο επίδομα ανεργίας εκδώσαμε ανακοίνωση για τις ολέθριες συνέπειες που θα έχει για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε Φροντιστήρια, Κέντρα Ξένων Γλωσσών και Κέντρα Μελέτης (εφόσον ρυθμιστούν με νόμο) η επέκταση των απαιτούμενων ενσήμων για τη χορήγηση επιδόματος ανεργίας από 125 σε 175. Φαίνεται, όμως, όπως μας ενημέρωσαν εκπρόσωποι του υποστηρικτικού προσωπικού στην ιδιωτική εκπαίδευση, ότι το πρόβλημα είναι γενικευμένο και επεκτείνεται σε κατηγορίες εργαζόμενων του χώρου μας που απασχολούνται με ορισμένου χρόνου συμβάσεις, όπως οι οδηγοί που θα αντιμετωπίσουν οξύτατο πρόβλημα.

Στην ανακοίνωσή μας τονίσαμε ότι η μεγάλη πλειονότητα των εκπαιδευτικών σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών δεν θα μπορέσουν να συμπληρώσουν τον νέο απαιτούμενο αριθμό των ενσήμων, καθώς ήδη δυσκολεύονταν να «πιάσουν» τα 125 ένσημα σε ένα χώρο βαρύτατης εκμετάλλευσης των εργαζόμενων με την αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία να ξεπερνά το 40%. Προσθέσαμε ότι πολλοί εκ των εργοδοτών ασκούν τεράστιους εκβιασμούς για να αποδίδουν τα 125 ένσημα με πιο συνηθισμένο την υποχρέωση των εκπαιδευτικών για επιστροφή μέρους των αποδοχών τους στο χέρι του εργοδότη, ώστε να τους αποδοθεί ο «μαγικός αριθμός» των ενσήμων και να έχουν τη δυνατότητα επιδότησης κατά τους «ανενεργούς» καλοκαιρινούς μήνες. Υποστηρίξαμε ότι, εάν εφαρμοστεί το μέτρο των 175 ενσήμων και για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, οι εκβιασμοί αυτοί θα ενταθούν και θα επιταθεί το πολύ μεγάλο πρόβλημα αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας.

Οξύτατο το πρόβλημα για τους οδηγούς με ορισμένου χρόνου συμβάσεις ή/και μερική απασχόληση

Όπως μας ενημέρωσαν εκπρόσωποι του υποστηρικτικού/βοηθητικού προσωπικού σε μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης, το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό σε εργαζόμενους ορισμένου χρόνου ή/και μερικής απασχόλησης. Στην πιο δεινή θέση όλων βρίσκονται οι οδηγοί που, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, έχουν ορισμένου χρόνου συμβάσεις και το ωράριό τους σπάνια είναι πλήρες (κάνουν συνήθως πρωινά και απογευματινά δρομολόγια).

Κατά μέσο όρο μια σχολική χρονιά με το παραπάνω καθεστώς εργασίας, περιλαμβάνει 203 – 207 ημέρες εργασίας. Ωστόσο, κάποιοι υπάλληλοι της ΔΥΠΑ όταν ερωτήθηκαν για το ζήτημα της επιδότησης ανεργίας με το νέο σύστημα, απάντησαν ότι από την επόμενη σχολική χρονιά οι δύο τελευταίοι μήνες (15 Απριλίου έως 15 Ιουνίου)  δεν θα προσμετρηθούν.

Εάν κάτι τέτοιο ισχύσει, τα πληρώματα των λεωφορείων δεν θα κατορθώσουν να συγκεντρώσουν τα 175 ένσημα για λίγες μόνο ημέρες, καθώς στην καλύτερη περίπτωση θα φθάνουν έως τα 165 ένσημα.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι το πρόβλημα με την επιδότηση ανεργίας είναι γενικευμένο στην ιδιωτική εκπαίδευση. Η ΟΙΕΛΕ, τρέφοντας βαθύτατο σεβασμό στους εργαζόμενους σε βοηθητικές/υποστηρικτικές υπηρεσίες του χώρου μας, δηλώνει ότι θα σταθεί στο πλευρό τους και θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μην εφαρμοστεί η συγκεκριμένη ρύθμιση ούτε σε εκπαιδευτικούς της μη τυπικής εκπαίδευσης ούτε σε οδηγούς ή άλλους εργαζόμενους ορισμένου χρόνου ή/και μειωμένου ωραρίου.

- Advertisement -spot_img
Δείτε επίσης
Ανακοινώσεις
- Advertisement -spot_img