ΔΙΚΑΙΩΜΕΝΗ Η ΟΙΕΛΕ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΩΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ
Η χθεσινή απάντηση του Υπουργού Παιδείας σε ερώτηση του Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Περιφ. Ατικής Π. Σκουρολιάκου για τα Κέντρα Μελέτης είναι στη σωστή κατεύθυνση και δικαιώνει πλήρως την ΟΙΕΛΕ για το αίτημα εισαγγελικής παραγγελίας που κατέθεσε στην Εισαγγελία Αθηνών, ώστε να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες της ηγεσίας του ΕΟΠΠΕΠ (Προέδρου και Διευθύνουσας Συμβούλου) για την εξάπλωση του φαινομένου ανεξέλεγκτης επιχειρηματικότητας στο χώρο.
Ο Υπουργός, ζητώντας να επανέλθει ως προαπαιτούμενο για την αδειοδότηση Φροντιστηρίων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Κ.Ξ.Γ. η υπεύθυνη δήλωση των ιδιοκτητών ότι δεν διαθέτουν τέτοια παράνομη δομή, επί της ουσίας «αδειάζει» πλήρως την Διευθύνουσα Σύμβουλο κ. Ελ. Γιαννακοπούλου, που εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία αφαιρούνταν από τα αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Οργανισμού δικαιολογητικά για αδειοδότηση Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών η υποχρέωση κατάθεσης Υπεύθυνης Δήλωσης των ιδιοκτητών τους ότι δεν διαθέτουν τέτοιες δομές. Η Ομοσπονδία μας εκτιμά ότι η απάντηση του Υπουργού αποτελεί έμμεση παραδοχή των τεράστιων ευθυνών της ηγεσίας του ΕΟΠΠΕΠ για τη γιγάντωση της παρανομίας.
Ωστόσο, οφείλουμε να σημειώσουμε πως, αν και ορθή ως παραδοχή, η απάντηση δεν καλύπτει το σκάνδαλο αυτό στο σύνολό του. Ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε μόνο στα Κέντρα Μελέτης που λειτουργούν μέσα σε Φροντιστήρια και ΚΞΓ και όχι στα αυτόνομα Κέντρα Μελέτης που είναι εκατοντάδες σε όλη την Ελλάδα και λειτουργούν εντελώς παράνομα, σε επικίνδυνες συνθήκες και υγιεινής και χωρίς ίχνος εργασιακού δικαιώματος για τους διδάσκοντες.
Η Ομοσπονδία σήμερα θα στείλει προς την Εισαγγελία Αθηνών τη δήλωση του Υπουργού Παιδείας στη Βουλή ως συμπληρωματικό υπόμνημα. Ταυτόχρονα ζητά από το Υπουργείο Παιδείας:
Την άμεση νομοθέτηση πλαισίου για τα Κέντρα Μελέτης, όπως από τον Ιούλιο έχει ζητήσει με συγκεκριμένες προτάσεις η ΟΙΕΛΕ.
Την επαναφορά της υπογραφής υπεύθυνης δήλωσης από τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και ΚΞΓ περί μη κατοχής Κέντρου Μελέτης στις δομές τους, ώστε να αδειοδοτηθούν.